آیا می خواهید محصول یا خدمات جدیدی وارد بازار کنید؟

آیا می خواهید محصول و یا خدمات جدیدی را وارد بازار کنید؟

شاید هم به فکر بازاریابی برند شخصی(پرسونال برندینگ) خودتان افتاده اید؟

به خاطر داشته باشید که برای دستیابی به موفقیت بیشتر، زمانی را صرف طراحی برنامه بازاریابی کنید.

Drew Boyed مشاور بازاریابی و فعال در حوزه آموزش بازاریابی مواردی را شرح داده است که در این نوشته به آن پرداخته شده است.

Drew معتقد است،

  • آنالیز
  • استراتژی
  • تاکتیک
  • اندازه گیری
  • مالی

آنالیز

با آنالیز بازار و صنعت خود دید مناسبی نسبت به مشتریان خود پیدا کنید.
به بیان دیگر، یکی از موارد خیلی مهم در برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن) انتخاب صحیح سگمنت مشتری است. پرسونا مشتری یا آواتار مشتری یکی دیگر از واژه های استفاده شده در این حوزه است.با تعیین جزییات مشتری می توان شناخت بهتری از مشتری داشت.

استراتژی

بعد از آنالیز بازار قدم شرح استراتژی بازاریابی است.

در این قدم رئوس اصلی استراتژی بازاریابی در حوزه های زیر تعیین می شود:

  • محصولات (product)
  • قیمت (Price)
  • مکان (Place)
  • ترویج (Promotion)

این چهار مورد به 4P بازاریابی معروف است.

وظایف تیم بازاریابی

مالی

یکی دیگر از مواردی که Drew در برنامه بازاریابی(مارکتینگ پلن) به آن می پردازد ساماندهی تیم بازاریابی برای ارتباط بهتر با بخش مالی است.

این کار به شما کمک کند تا موارد زیر را دنبال کنید:

  • پی گیری میزان بودجه برای برنامه بازاریابی
  • اندازه گیری نتایج بازاریابی در حوزه مالی

تحقیقات بازار

در تحیقات بازار تمرکز بر روی گروه خاصی از مشتریان یا جامعه هدف است.

می توان اطلاعات زیر را از طریق تحقیق بازار به دست آورد:

  • کمک به تشخیص نیاز مشتری
  • تست کردن مفهوم محصول
  • تست کردن پیام های بازاریابی

تولید

  • ارتباط با ساخت محصول یا خدمات
  • تهیه بازخورد مشتری

گامهای کوتاه خلاقانه زیر در برنامه بازاریابی به شما کمک می کند:

  • نگاهی اجمالی به کاری که قصد انجامش را دارید.
  • اهداف بازاریابی خود را شرح دهید.
  • مخاطب هدف را تفسیر کنید.
  • طرح کلی ارزش پیشنهادی را مشخص کنید.
  • برنامه و بودجه را درج کنید.با توجه به نکات کلیدی که در یک برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن) روشن می شود، آیا شما هم به ضرورت داشتن یک برنامه بازاریابی در موفقیت بازاریابی معتقد هستید؟
    نظرات خود را با ما به اشتراک بگذاید.

برچسب ها: آموزش برنامه بازاریابی, آموزش مارکتینگ پلن, طرح بازاریابی
منبع

Related Post

چرا و چگونه بازاریابی آنلاین و سنتی را ادغام کرد.... برای صاحبان کسب‌ و کار و بازاریاب ها مهم است که: اغلب، توصیه به صاحبان کسب‌ و کار به صورت سیاه و سفید است. به عنوان مثال: برخی مطالعات نشان می‌دهند که...
مارکتینگ پلن: 5 قدم در یک برنامه بازاریابی ساده... 3قدم مقدماتی و 2 قدم عملی 1.شناسایی مزیت های محصول -تمامی مزیت ها را بنویسیدتوجه داشته باشین:تمامی مزیت هایی که برای مشتری وجود داره، نه فقط ویژگی های...

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *