مارکتینگ پلن: 5 قدم در یک برنامه بازاریابی ساده

3قدم مقدماتی و 2 قدم عملی

1.شناسایی مزیت های محصول

-تمامی مزیت ها را بنویسید
توجه داشته باشین:
تمامی مزیت هایی که برای مشتری وجود داره، نه فقط ویژگی های محصول
مثال:ویژگی های تلویزیون مانند ابعاد، اتصال به اینترنت و …

اگرچه بر اساس ویژگی محصول انتخاب صورت می گیرد، اما بر اساس ویژگی محصول خرید انجام نمی شود.

مثال:سایت فروش بلیط هواپیما
ویژگی محصول: توضیحات در مورد پروازها، مقایسه قیمت ها و…
مزیت:در آن توضیحاتی در مورد مکان های توریستی آمده است.

2.تشخیص مشکلاتی که محصول شما آنرا حل می کند.

3. احساسات را تحریک کنید.(احساسات مانند: ترس، غرور، شادی، گناه، حسادت و…)

همانطور که در قبل هم اشاره شد انتخاب ها منطقی و براساس ویژگی هاست، اما نکته کلیدی این است که:
خریدها براساس احساسات انجام می شود.

درسته که ما به ویژگی ها توجه و انتخاب هایی منطقی  می کنیم. اما دلیل اصلی خرید بر پایه احساس انجام می شود.

با یک مثال سعی می کنم بهتر توضیح بدهم.
محصول: بیمه عمر
انتخاب ها بر اساس ویژگی ها ست. عقلانی و منطقی
اما خرید بر چه اساسی است؟
خرید هم بر اساس احساسی مانند ترس برای خانواده شکل می گیرد.

4.شناسایی مخاطب هدف

– اطلاعات مربوط به مشتری ایده آل (پرسونای مخاطب) را بنویسید.
(جنسیت، سن، درآمد، وضعیت تاهل، شغل، سفر، فرزندها، روش زندگی، محل ژندگی، مسکن، علایق و تفریح…)
این اطلاعات با جزییات بیشتر می تواند دقت شما را بیشتر کند.
جزییاتی مانند :

  • اهل رستوران رفتن است؟ خودش آشپزی می کند؟ چه نوع غذایی دوست دارد؟
  • چه کتابهایی مطالعه می کند؟
  • چگونه جستجو می کند؟ چگونه آموزش می بینند؟

5. حضور داشتن در مکانهایی که مخاطب حضور دارد.

  • در کجا می توان این افراد را پیدا کرد؟
  • برای تفریح به کجا می رود؟
  • وقت خود را بیشتر درکجا می گذراند؟
  • کجا خرید می کند؟
  • کدام رستوران می رود؟
  • اهل کدام شبکه های اجتماعی هست؟ در کدام گروه ها عضو هست؟
  • چه مجلات و روزنامه هایی مطالعه می کند؟
  • از این طریق می توانید درجایی باشید که تعداد زیادی از مخاطبین شما هستند.

نکاتی در مورد قدمهای عملیاتی

در این مرحله با سه c سرو کار داریم:

  • Creat: پیشنهادهای مناسب (Offers)
  • Capture: گرفتن و نگه داشتن سرنخ ها(leads )
  • Convert: فروش (To Sales)

مثال: فروش ipad
برای تولید سرنخ از مخاطبین هدف چه چیزهایی را می توان پیشنهاد داد؟
دادن اطلاعاتی که به دنبال آن هستند. مانند مقایسه ipad با دیگر وسایل. مقایسه ipad های مختلف با هم.

توجه داشته باشید که یک مشتری نیازهای مختلفی دارد که باید به آن توجه کرد. مانند:

  • نیاز به اطلاعات
  • نیاز به فکر کردن
  • نیاز به زمانی برای تصمیم گیری و خرید

و در این مراحل نیاز به همراهی شما دارد تا بتواند مراحل قیف فروش را طی کرده و خرید انجام شود.

قیف فروش

استفاده از نمونه برنامه بازاریابی به شما کمک می کند. شاید به نوعی دیکته می‌کند که چگونه برنامه بازاریابی خود را شروع کنید. 

 

برچسب ها: آموزش بازاریابی, برنامه بازاریابی
منبع

Related Post

چرا و چگونه بازاریابی آنلاین و سنتی را ادغام کرد.... برای صاحبان کسب‌ و کار و بازاریاب ها مهم است که: اغلب، توصیه به صاحبان کسب‌ و کار به صورت سیاه و سفید است. به عنوان مثال: برخی مطالعات نشان می‌دهند که...
آیا می خواهید محصول یا خدمات جدیدی وارد بازار کنید... آیا می خواهید محصول و یا خدمات جدیدی را وارد بازار کنید؟ شاید هم به فکر بازاریابی برند شخصی(پرسونال برندینگ) خودتان افتاده اید؟ به خاطر داشته باشید که...

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *