تصمیم جدید دولت برای بخشودگی جرایم تامین اجتماعی

به گزارش تجارت‌نیوز، میثم زالی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در حاشیه هشتادمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با توجه به تأکیدات و دستورات مکرر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ضرورت حمایت موثر از بنگاه‌های تولیدی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف دولت و پس از بحث و تبادل نظر صورت گرفته مقرر شد در اجرای ماده ۵ آیین نامه اجرایی بخشودگی جرایم، کارفرمایانی که تمایل به بهره‌مندی از حمایت دولت در این خصوص دارند می‌توانند از چک یا سفته به عنوان تضمین در هنگام تقسیط بدهی استفاده کنند.

زالی افزود: بنگاه‌های تولیدی متقاضی می‌توانند با ارائه درخواست به کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در سراسر کشور و در صورت تأیید کارگروه‌ها، از این حمایت ویژه دولت در سال رونق تولید بهره‌مند شوند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصریح کرد: در اجرای ماده ۲ این آیین نامه و مطابق با فراز ابتدایی تصویب نامه وزیران، اخذ تأیید از ستاد و کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید برای بخشودگی جرایم کفایت کرده و نیازی به ارائه سایر مدارک ابرازی نیست.

زالی مهلت استفاده از این حمایت دولت را تا ۱۳ شهریور امسال اعلام کرد و افزود: با همدلی روزافزون دولت و بخش خصوصی و با حمایت موثر سیستم بانکی و سایر دستگاه‌های اجرایی و علی‌رغم تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا، شاهد ارتقای روزافزون تولید و اشتغال در سال رونق تولید است.

وی در پایان از تأکید مجدد اعضای ستاد در خصوص لزوم حل و فصل مشکلات تمام بنگاه‌های تولیدی در استان‌ها خبر داد و گفت: ضرورت دارد در تمام استان‌ها، جلسات کارگروه‌ها به ریاست استانداران به صورت هفتگی برگزار شده و با بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های قانونی به خصوص اختیارات ویژه استانداران به عنوان نمایندگان رئیس جمهور با رفع موانع موجود، شرایط تولید و کارآفرینی تسهیل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *