استخراج بیت کوین توسط چینی‌ها چقدر واقعیت دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها استخراج بیت کوین سر فصل مباحث کارشناسان و فعالان اقتصادی شده است. با توجه به انرژی ارزان ایران و فراوانی برق اخیرا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استخراج بیت کوین توسط چینی‌ها مطرح است. حال آیا استخراج بیت کوین توسط چینی‌ها صحت دارد؟

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پاسخ به این پرسش که آیا چینی‌ها در ایران به استخراج بیت کوین مشغولند؟ به تجارت‌نیوز گفت: هیچ شرکت رسمی در ایران به استخراج بیت کوین یا سایر ارزها مشغول نیست. ممکن است برخی اشخاص بیت کوین را مخفیانه در ایران استخراج کنند اما اینکه این نوع اقدامات رسما کار چینی‌ها باشد، تردید دارم.

مجیدرضا حریری افزود: سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا شخصیت حقوقی و حقیقی ایرانی‌هایی که به استخراج بیت کوین مشغولند، مشخص است؟ چرا از میان این همه انسان، چینی‌ها باید بیت کوین از ایران استخراج کنند؟ بنده نه این موضوع را رد و نه تائید می‌کنم. ممکن است، واقعا چنین اقدامی از سوی چینی‌ها شکل گیرد اما تا به حال رسما در این باره موضوعی نشنیده‌ام.

او اظهار کرد: کسانی که در ایران بیت کوین استخراج می‌کنند باید بومی ایران باشند؛ چرا که هم ماینرهای آن قاچاق وارد می‌شود و استخراجش نیز در مکان‌هایی است که برق ارزان دارد. با چنین مزیت‌هایی بعید است که این نوع منابع را در اختیار چینی‌ها قرار دهند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *