آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های تهران – آنکارا

به گزارش تجارت‌نیوز، میرحسن موسوی افزود: با توجه به جلساتی که بین دو مدیر عامل راه آهن ایران و راه آهن ترکیه انجام شد قطار تهران به وان و برعکس از سوم تیر ۹۸ راه اندازی و استقبال خوبی نیز از این قطار‌ها شد بطوریکه در مردادماه بلیت قطار تهران – وان با کل ظرفیت به فروش رفت.

موسوی گفت: حرکت قطار‌های تهران – وان در هفته دو بار و تهران – آنکارا در هفته یک بار است و در صورت استقبال، امکان افزایش ظرفیت در سایر روز‌ها نیز خواهد بود.

وی افزود:​ قطار تهران – آنکارا به‌صورت ترکیبی از تهران تا دریاچه وان با واگن‌های کشور ایران حرکت می‌کند، سپس برای عبور از دریاچه وان از قایق‌های فری‌بوت و آن سوی دریاچه تا آنکارا نیز از واگن‌های کشور ترکیه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت بلیت قطار تهران- آنکارا ۴۳ یورو است، گفت: از شرکت‌ها درخواست شده در مرحله نخست بر روی بلیت تخفیف البته به‌صورت ریالی اعمال کنند.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به نحوه جابجایی مسافران از تهران تا آنکارا افزود: این قطار تهران را به مقصد آنکارا ترک کرده و پس از عبور از ایستگاه زنجان، تبریز، سلماس وارد ایستگاه مرزی رازی می‌شود در ایستگاه رازی تشریفات گمرکی و کنترل گذرنامه‌ها انجام می‌شود. سپس قطار در ادامه مسیر پس از طی ۳ کیلومتر در ایستگاه مرزی کاپیکوی در ترکیه برای بررسی گذرنامه‌ها و گمرک توسط ماموران این کشور متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: قطار پس از سیر ۱۰۷ کیلومتر وارد ایستگاه وان می‌شود و در اسکله وان مسافران سوار کشتی (فری بوت) شده و پس از ۵ ساعت مسافرت با کشتی بر روی دریاچه وان، به ایستگاه تات وان رسیده و پس از سیر ۱۳۳۰ کیلومتر، سفر خود را با قطار ترکیه تا آنکارا ادامه می‌دهند.

موسوی گفت: توافقی با مدیر عامل راه آهن ترکیه انجام شده تا در روز‌های آینده قطار‌های گردشگری نیز راه اندازی کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *