بازرسان FATF هفته آینده به امارات می‌روند / روابط تجار ایرانی با امارات احیا خواهد شد

رئیس سابق اتاق مشترک ایران و امارات متحده عربی در پاسخ به این پرسش که آیاسرمایه‌های ایرانی‌ها به امارات برخواهند گشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: زمانی که شرایط کسب و کار نامطلوب باشد این ذات سرمایه است که از فضای کسب و کار فرار کند و به سمت دیگر کشورها با کمترین فضای ریسک‌پذیری هدایت شود. در حقیقت سرمایه‌گذار هر کجا که احساس خطر کند از آن فضا کوچ خواهد کرد.

مسعود دانشمند افزود: امارات متحده عربی برای بررسی و رصد عملکرد بانک‌های کشورش از کارشناسان و بازرسان FATF دعوت کرده تا نظام بانکداری را مورد ارزیابی قرار دهند. قطعا جواب بازرسان FATF نیز این است که نظام بانکداری این کشور مغایر مصوبات این سازمان نیست.

او اظهار کرد: احتمالا در بازه زمانی مشخصی و پس از بررسی سازمان FATF از نظام بانکداری امارات شرکت‌های ایرانی سرمایه‌هایشان را آرام آرام به سمت امارات متحده عربی سوق خواهند داد. در حقیقت سرمایه‌های بیرون رفته به تدریج و نه با سرعت به امارات متحده عربی باز خواهد گشت.

دانشمند در پاسخ به این پرسش که آیا صادرات فرش و پسته احیا خواهد شد یا خیر؟ گفت: مجموع ارزش صادراتی فرش و پسته حدود ۵/۱ میلیارد دلار است. این رقم بزرگی برای کشور نیست. عمده اهداف ما از بازگشایی تجارت با اماراتی‌ها نقل و انتقال پولی است. یعنی با همکاری بانکی اماراتی‌ها با تجار ایرانی توسعه صادرات نیز شکل خواهد گرفت.

او در ادامه اظهار کرد: ارزش صادرات ذرت، برنج، شکر و روغن به امارات بیش از ۱۰ میلیارد دلار است. برای صادرات سنگ آهن به چین نیز ما نیازمند یک کشور ثالث هستیم که امارات متحده عربی مقصد خوبی برای ارسال کالاها به سایر کشورهاست.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *