در سال گذشته هیچ واحد تولیدی تعطیل نشد

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در بازدید از کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی تویسرکان گفت: خوشبختانه در سال گذشته با وجود تمام تحریم‌ها و کمبودهای مالی هیچ شرکت تولیدی تعطیل نشد و همچنان به فعالیت تولیدی خود مشغول هستند و این امر میسر نمی‌شد مگر با همکاری همه جانبه دولت و مسئولان با تولیدکنندگان.

رحمانی امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از کارخانه فیلتر سرکان اظهار کرد: در حوزه صنایع چوب ظرفیت قابل توجهی داریم چنان که در سال گذشته از یک طرف واردات ما در این حوزه یک سوم نسبت به سال قبلتر کاهش یافته بود و از سویی دیگر با سه برابر شدن صادرات صنایع چوب روبه‌رو بودیم.

وی با بیان اینکه ارزش تجارت جهانی در صنایع چوب ۱۳۰ میلیارد دلار است، افزود: با وجود آنکه صادرات کشور در این حوزه افزایش یافته است اما متاسفانه در جایگاه اصلی خود در تجارت جهانی نیستیم و باید فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز می‌توان برای تدوین برنامه‌هایی برای همکاری تشکل‌ها و مسئولان، کارگروه‌های ویژه‌ای در راستای حل موانع و مشکلات تشکیل داد و با برندسازی جایگاه صنایع چوب ایران را در دنیا ارتقا دهیم.

رحمانی به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی صنایع چوب از جمله مشکل تهیه مواد اولیه از چوب گرفته تا رنگ و پارچه هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه شرکت‌های تولیدی و صادراتی در این حوزه‌ها تا حدودی ضعیف عمل می‌کنند؛ از این رو باید با هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر واحدهای تولیدی و همچنین تشکیل شرکت‌های تخصصی و تقویت این شرکت‌ها راه را برای افزایش کیفی و کمی تولیدات هموار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه مبل منبت شهرستان تویسرکان پیشرفت های خوبی در تشکیل شرکت‌های تخصصی داشته است، تصریح کرد: این چنین ظرفیت‌هایی همچون تولید منبت گلریز در تویسرکان جزو توانمندی های ملی است چرا که از توان و هنر دست انسان صنایعی بی‌نظیر تولید می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنایع چوب ارزش افزوده بالایی دارند و تمام توان دولت بر آن است تا از این تولیدکنندگان حمایت کند، عنوان کرد: تنها با همفکری و با هماهنگی می‌توان در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشت و رقابت کرد.

منبع: ایسنا

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *