کاهش قیمت کالاها ادامه‌دار است

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با کاهش نوسان قیمت دلار قیمت کالاها در سطح بازار نیز ارزان شده است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: با کاهش نوسانات نرخ ارز قیمت کالاها در بازار فروکش کرده است. با ثبات قیمت دلار قیمت تمام کالاهای مصرفی، سرمایه‌ای و واسطه‌ای نیز ارزان شده است. این انتظار می‌رود چنانچه مدیران بانک مرکزی بتوانند این سیاست فعلی را در پیش بگیرند قیمت کالاها نیز به تبع از آن، ارزان خواهد شد.

قاسم نوده فرهانی افزود: در حال حاضر قیمت کالاهای اساسی نیز در حال ارزان شدن است. خوشبختانه با تمهیداتی که انجام شده هیچ کمبودی در عرصه مواد غذایی یا دیگر کالاهای مصرفی نداریم. ممکن است در تولید برخی کالاهای اساسی همچون گوشت مرغ با برخی کمبودها رو به رو باشیم اما این نوع چالش‌ها در برخی فصول سال طبیعی بوده که حالا نیز تولید این محصول مدیریت می‌شود.

او درباره آخرین وضعیت بازار کالاها اظهار کرد: فعلا بازار در آرامش کامل به سر می‌برد. در برخی از محصولات خوراکی دچار نوسان قیمت هستیم، اما به مرور زمان و با برنامه‌های که در بخش پولی کشور در نظر گرفته شده این نوسان‌ها نیز از بین خواهد رفت و کاهش قیمت‌ها نیز ادامه‌دار خواهد شد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *