فروش بیشتر از طریق بازاریابی اینترنتی

به گزارش تجارت‌نیوز، شاید تصور آن سخت باشد اما در گذشته مردم برای تهیه مایحتاج خود چاره‌ای جز اینکه به فروشگاه یا مغازه‌ای بروند و اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود به صورت فیزیکی کنند، نداشتند. اما با گذر زمان این رویه فرق کرد. امروزه با چند کلیک می‌توانید به کالا یا سرویس مورد نیاز خود دست یابید.

امروزه با سرعت هر چه بیشتر به سمت دیجیتالی شدن در حال حرکت هستیم و تقریباً همه جنبه‌های فرآیند فروش درحال تغییر است. همه چیز اعم از جست و جو، پرسش، جلسات، ارائه و مذاکره در زمینه فروش تغییر کرده است.

فروش در عصر دیجیتال به معنای درک ابزارها و فناوری‌های دیجیتال در دسترس شماست تا بتوانید به طور مؤثر از حضور آنلاین خود برای دستیابی به اهداف و مشتریان خود بهره ببرید.

چرا متخصصان فروش بایستی دیجیتال مارکتینگ را درک کنند؟

بازاریابی دیجیتال شامل کلیه تلاش‌های مارکتینگ که از یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت استفاده می‌کنند، می‌باشد. شرکت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی یا آینده خود از کانال‌های دیجیتال مانند موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و وب سایت‌های خود بهره می‌گیرند.

شاید فکر کنید شما نیازی به دانش در زمینه بازاریابی اینترنتی ندارید زیرا شما کسی نیستید که در حال جستجو برای کلمات کلیدی، اجرای کمپین‌ها و بهینه‌سازی نتایج باشید. اما جا دارد دوباره به این موضوع فکر کنید.

موفق‌ترین تیم‌های فروش و بازاریابی با هم ادغام شده اند و به یک تیم تبدیل شده اند چرا که:

سازمان‌هایی که تیم‌های فروش و بازاریابی کاملا هماهنگ دارند ۳۸% بالاتر از نرخ فروش و ۳۶% بالاتر از نرخ نگهداری مشتری هستند.

هنگامی که تیم‌های فروش و بازاریابی در کنار هم قرار می‌گیرند این بدان معناست که هر دو تیم هدف اصلی رشد را دارند و تلاش های آنها برای دستیابی به هدف، یکی شده است.

شرکت هایی که دارای فروش و بازاریابی متناوب هستند، ۲۰۸% درآمد بیشتری از مارکتینگ کسب می کنند.

به عبارت ساده تر: همترازی بهتر دو تیم = فروش بیشتر.

بنابراین هر متخصص فروش بایستی بازاریابی فروش را درک کند زیرا اینترنت همه چیز را تغییر داده است. رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی نحوه ایجاد، توزیع و مصرف اطلاعات را تغییر داده‌اند.

نقش فروشندگان تغییر کرده است، فروشندگان بیشتر مشاور و کمتر معامله‌گر شده‌اند و همچنین نیاز بیشتری به فناوری‌های جدید حس می‌شود. ولی با ایجاد تغییر موقعیت یادگیری، پیشرفت و اصلاح بیشتری به وجود می‌آید.

از نقطه نظر فروش وقتی در بازاریابی دیجیتال قاطع هستید، می‌دانید چگونه:

• خریداران ایده آل خود را بهتر درک کنید.

• پروسه فروش به خریداران خود را برنامه ریزی کنید.

• ایده آل خریداران خود را بهتر درک کنید.

نتایج خود را بهینه کنید

قطعاً با داشتن یک استراتژی اصولی می‌توانید در عرصه رقابت‌های آنلاین پیروز باشید. روش‌های زیادی برای تبلیغات در اینترنت وجود دارد: بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی از طریق سئو، تبلیغات در گوگل و همچنین ابزارهایی شامل شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها.

در بازاریابی دیجیتال نوآوری و خلاقیت و کیفیت فاکتورهای بسیار مهمی هستند. مثلاً برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می توانید از تبلیغات در گوگل استفاده کنید یا با داشتن اکانت در شبکه‌های اجتماعی کار بازاریابی خود را شروع کنید.

فواید بازاریابی اینترنتی

• کاهش مخارج و هزینه‌ها

هزینه تبلیغات در فضای اینترنت بسیار کمتر از حالت سنتی است. شما با تبلیغات در وب سایت‌های معتبر می‌توانید با هزینه کمتر مشتری بیشتری جذب کنید.

• شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی

با رشد چشمگیر شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای ارتباطی آنلاین، با حضور مداوم آنلاین می‌توانید مشتریان زیادی را جذب کنید. لازمه این کار فقط حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام و … است. در بحث تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی شناخت حوزه فعالیت مشتریان مهم است زیرا اینگونه می‌توانید ارتباط خودتان را با مشتریان افزایش دهید و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید.

• توسعه و گسترش برند

اگر دارای سایت خوب و با کیفیتی باشید می‌توانید از طریق تبلیغات در گوگل در سطح دنیا دیده شوید و مشتریان فراوانی به خود جذب کنید.

سئو و بهینه‌سازی سایت

اگر محتوای سایت خود را به درستی مدیریت کنید می‌توانید رتبه سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید که این موضوع خود منجر به افزایش بازدید از سایت شما و در نتیجه افزایش مشتری و فروش می‌شود.

تبلیغات گوگل

صاحبان کسب‌وکارهای دیجیتال با پرداخت هزینه‌ای معقول می‌توانند اقدام به تبلیغات در گوگل برای هرچه بیشتر دیده شدن وب سایت و یا محصولات یا خدمات خود اقدام نمایند و از این طریق مشتری و سود بیشتری کسب کنند.

ایمیل مارکتینگ

تبلیغات از طریق ایمیل از روش‌های بسیار قدیمی بازاریابی دیجیتال می‌باشد. اگرچه این روش بخاطر وجود اسپم‌ها، بسیاری از شرکت‌ها را دلزده کرده است اما هنوز هم تعداد کاربرانی که از طریق ایمیل به دنبال محصولات یا خدمات مورد نیاز خود می‌گردند کم نیست. این تعداد به چیزی حدود ۲٫۵ میلیارد نفر در روز می‌رسد. این یعنی ۳۳% از جمعیت کل جهان.

پس می‌توان نتیجه گرفت که کاربرانی که از ایمیل استفاده می کنند بیشتر از کاربران شبکه های اجتماعی است و دسترسی به این حجم از مخاطبین یعنی جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتر.

ریپورتاژ آگهی و افزایش رتبه سایت

ریپورتاژ آگهی یا تبلیغ آگهی به معنای انتشار آن محصول یا سایت خود در قالب یک متن یا مقاله خبری با پیوند سایت خود در یک سایت خبری و یا هر سایت دیگری می‌باشد. از این طریق صاحبان کسب و کار می‌توانند برای همیشه سایت و محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنند و رتبه سایت خود را افزایش دهند و محصول خود را بفروشند.

از مزایای مهم ریپورتاژ تاثیر به سزایی ایست که می تواند در رنکینگ سایت شما داشته باشد. تعداد و کیفیت بک لینک‌ها می‌تواند در رتبه سایت شما بسیار تاثیرگذار باشد. بک لینک‌هایی که شما دریافت می‌کنید به معنای دیده شدن سایت شما در دیگر سایت‌ها می‌باشد.

وقتی سایت شما از طریق سایت‌های دیگر معرفی می‌شود گوگل بیشتر می‌تواند به سایت شما اعتماد کند. در ریپورتاژهای خبری شما می توانید ۳ تا ۵ بک لینک از سایت منتشر کننده دریافت کنید.

ریپورتاژ آگهی و بهبود سئو

بهترین کار برای بیشتر دیده شدن و جلب اعتماد تعداد بیشتری از مشتریان ریپورتاژ آگهی در سایت‌های خبری بزرگ و یا سایت‌ها و مجلات معروف می‌باشد.

اما نحوه نوشتن ریپورتاژ آگهی بسیار مهم است و دارای نکات ریز زیادی می‌باشد. وقتی می خواهید ریپورتاژ آگهی تان در یک سایت خبری منتشر شود متن مقاله شما نبایستی خیلی ساده باشد و بهتر است به گونه‌ای جذاب برای خوانندگان نوشته شود.

اینگونه آنها بیشتر ترغیب می‌شوند که متن مورد نظر را بخوانند و وارد سایتتان شوند. بهتر است آگهیتان در سایت‌های پربازدید یا سایت‌های مرتبط با موضوعتان و یا سایت‌های با سئو مناسب قرار گیرد.

با توجه به مطالب ذکر شده یادگیری سئو از اهمیت خاصی برخوردار است. آموزش سئو بسیار گسترده است و مقالات و آموزشگاه‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که می‌توانند ریزه‌کاری‌های سئو را به شما برای هر چه بیشتر موفق بودن در کسب و کار خود آموزش دهند.

همچنین بایستی خاطر نشان کرد: سئو و جذابیت ظاهری سایت هر دو مکمل یکدیگر هستند و یادگیری هر دو آنها بسیار تاکید می‌شود.

برای داشتن سایتی زیبا و با کیفیت بایستی از آموزه‌های طراحی سایت بهره ببرید. در این حوزه نیز آموزشگاه‌های معتبری وجود دارند. از جمله این آموزشگاه‌ها می‌توان به آموزشگاه دارکوب با اساتید مجرب و حرفه ای اشاره کرد که سالهاست تجربه این کار را دارند و آموزش خود را با تکیه بر تجربه کاری چندین ساله و آموزه‌های آکادمیک خود انجام می‌دهند. این امر باعث می‌شود که دانشجویان به طور صحیح و اصولی آموزش طراحی سایت و سئو را فرا بگیرند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *