قیمت خانه‌های متراژ بالا ارزان‌تر می‌شود / فرصت خرید خانه‌های کوچک است

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی قیمت مسکن در تهران که پس از ۱۷ ماه در مرداد ماه امسال روند کاهشی به خود گرفته بود در شهریور ماه نیز با افت همراه شد. متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران در شهریور ماه امسال با کاهش ۱٫۶ درصدی نسبت به ماه قبل به ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان رسید.

در همین حال، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در نیمه دوم سال ارزان‌تر خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت مسکن زمانی متعادل خواهد شد که عرضه خانه به اندازه نیاز مردم ساخته شود. در بازار مسکن عرضه با تقاضا همخوانی ندارد. از سوی دیگر تشدید تحریم‌ها و تغییر شاخص‌های اقتصادی یعنی کاهش قیمت دلار و طلا باعث شده تا در وضعیت رکودی قرار بگیریم. همین عامل کاهش قیمت خانه را در پایان فصل تابستان به همراه داشته است.

توصیه انبوه‌سازان به مردم؛ خانه‌های کوچک بخرید

محمدعلی ربانی در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: قیمت خانه در فصل تابستان نسبت به فصل بهار بین ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان شد. با رشد قیمت‌ها حالا خریداران خانه به دو دسته تقسیم‌بندی شده‌اند. عده‌ای قصد خرید خانه با متراژ بالا را دارند و افراد دیگری هم هستند که منابعشان تنها به خرید خانه‌های کوچک متراژ می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود قیمت خانه‌ با متراژ بالا در فصل زمستان نیز ارزان‌تر شود. از این رو توصیه ما به مردم این است که شرایط فعلی زمان مناسبی برای خرید خانه‌های کوچک است.

او به وضعیت طرح ساخت مسکن دولت اشاره کرد و گفت: دولت با همراهی بخش‌خصوصی قرار است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ هزار واحد به مردم تحویل دهد. در حال حاضر شرکای بخش‌خصوصی برای ساخت برج‌ها مشخص شده است. مکان‌یابی ساخت برج‌ها نیز در نظر گرفته شده و کلنگ ساخت مسکن در تهرانسر و وردآورد کلید خورده است.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *