تاکید بر استفاده از جوانان در حکمرانی / کارهای اجرایی برعهده مدیران جوان باشد

به گزارش تجارت‌نیوز،نشست خبری سومین «کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی» امروز دوشنبه ۱۵ مهر ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. این جلسه با حضور رئیس دانشگاه صنعتی شریف، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس، رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف و چند تن از مسئولان برگزاری این کنفرانس برگزار شد.

به گفته علی مروی، رئیس اندیشکده مطالعات حاکمیت و سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف قرار است این کنفرانس در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه امسال در محل سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شود که در دو بخش مقاله و ویدیو که در این کنفرانس افزوده شده، برگزار می‌شود.

براین اساس پژوهشگران می‌توانند آثار خود را در دو قالب مقاله یا ویدیو دو تا چهار دقیقه‌ای با محوریت انتقال نسل در حاکمیت که شامل ایده برای رفع مشکلات اساسی کشور باشد را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

وی در خصوص اهداف این کنفرانس گفت: این کتفرانس قرار است در قالب اهدافی چون طرح آخرین دستاوردها، چالش‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری کشور در دو عرصه نظر و عمل، زمینه‌سازی برای استفاده از آخرین یافته‌های علمی و محتوایی جهت حل معضلات و ابرچالش‌های کشور، بررسی و نقد سازنده تجارت حمکرانی و سیاست‌گذاری عمومی در ایران، ایجاد بستری برای تعامل ذی‌نفعان مختلف سیاست‌های اصلاحی در بخش‌های مختلف، ایجاد فضای بحث و گفتمان بین‌رشته‌ای برای محافظان فعال در حل معضلات دارای اولویت و مسائل عمومی کشور و… برگزار شود.

مروی در خصوص دو کنفرانس قبلی گفت: طرح قانون اصلاح انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرح‌های کلان ملی دیگر از دستاوردهای قابل قبول اولین و دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری کشور بود و امیدواریم کنفرانس سوم دستاوردهای برجسته‌ای داشته باشد و دانشگاهیان و سیاستگذاران به تعامل بالایی باهم برسند.

سعید سهراب‌پور، رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس اظهار کرد: سومین کنفرانس حکمرانی بر استفاده از جوانان در حاکمیت تأکید دارد و به این موضوع می‌پردازد که نسل قدیم مدیران و حکمرانان باید به نسل جدید مدیران مشاوره و راهنمایی دهند و کارهای اجرایی برعهده مدیران باشد. رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر لزوم تغییر نسل در حاکمیت و استفاده از جوانان در دستگاه‌های اجرایی تأکید داشتند.

محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این نشست خبری به اظهارنظر پرداخت که براساس سخنان وی رشته سیاست‌گذاری علم و اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف راه‌اندازی شد.

رضا روستا آزاد، رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف در این نشست در خصوص تاثیر برگزاری این کنفرانس بر رفع مشکلات گفت: کنفرانس حکمرانی می‌تواند در تغییر نسل مدیران و همچنین اعمال دانش مدیریت به خصوص در بخش‌هایی که چالش اساسی داریم مانند محیط زیست، اشتغال و مسائل اجتماعی کمک کرده و نیاز ما به تفکر بیشتر در رفع این چالش‌ها نسبت به گذشته را برطرف کند.

وی با بیان اینکه پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، استفاده از دانش مدیریت در امور جاری کشور روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند گفت: لازم است از نسل جوان در مدیریت در کنار نسل قدیم استفاده کنیم.

در این نشست علی ملکی به عنوان رئیس پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف و جایگزین سعید سهراب‌پور رئیس سایق این پژوهشکده انتخاب شد.

علی ملکی نیز روند این کنفرانس را چالشی و بر مبنای گفتگو بین مجریان و پژوهشگران عنوان کرد و در این خصوص گفت: از آن جایی که بین مدیران و دانشگاهیان همیشه فاصله بوده، در کنفرانس سوم حکمرانی، قرار است ارتباط مثبتی میان بخش پژوهش و اجرا ایجاد کنیم و باید پژوهش‌های به دست آمده در زمینه حکمرانی به مدیران منتقل و اجرایی شود.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *