مرورگر کروم وب سایت های کند را شناسایی می کند

رسانه کلیک – گوگل قصد دارد تا با اعمال تغییراتی در مرورگر کروم ، سرعت بارگیری وب سایت های متعدد را به کاربران نمایش داده و آن ها را نام گذاری کند.

ظاهرا شرکت گوگل در برنامه های آینده خود قصد دارد تا وب سایت های دارای سرعت بارگیری آهسته را شناسایی و برچسب گذاری کند. البته این کمپانی هنوز مشخص نکرده که وب سایت های آهسته با چه عنوانی برچسب گذاری می شوند. با این حال گزینه های متفاوتی وجود دارند که می توانند مفهوم آهسته یا سریع بودن را به کاربر انتقال دهند، مثل نوشتن عبارت loading به همراه آیکون احتیاط و نوشته usually loads slow برای وب سایت های کند و یا نوار شاخص سبز رنگ در بالای صفحه برای وب سایت های سریع. در هنگام کار با لینک ها نیز گزینه جالبی در مرورگر کروم لحاظ شده است. منوی زمینه در این مرورگر می تواند سرعت وب سایت مرتبط با یک لینک را نشان دهد.

یکی از اهداف آینده مرورگر کروم، شناسایی و نمایش وب سایت های باکیفیت است. چنین هدفی علاوه بر سرعت وب سایت، شامل فاکتورهای دیگری نیز می شود. با اینکه جزییات مربوط به این فاکتورها مشخص نیست، اما گوگل می گوید که فرایند شناسایی مستلزم معیارهای دقیق تری است که به تدریج و با گذشت زمان معلوم می شوند.

باید خاطر نشان کرد که گوگل، از وب سریع و پرکاربرد بهره می برد، چون موجب رضایت کاربران اصلی موبایل می شود. از سال 2015 به بعد، اکثر کاربران از طریق گوشی های همراه خود، به جستجو در وب می پردازند. اما این روند نیازمند راه های جدیدی برای شاخص گذاری و رتبه بندی صفحات و خدمت رسانی به کاربرانی است که سرعت اتصال آن ها متغیر بوده و دستگاه قدرتمندی در اختیار ندارند.

بدیهی است که قدم بعدی گوگل، فرصتی را در اختیار مالکین سایت ها قرار می دهد تا اقدامی را نسبت به سرعت بخشیدن به صفحات خود انجام دهند. در غیر این صورت وب سایت آن ها با برچسب آهسته در بین کاربران شناخته خواهد شد. این ویژگی مخصوصا برای کاربران گوگل در بازارهای نوظهور نظیر هندوستان به کار می آید، چرا که با توجه به پهنای باند کم و تعدادی بالای گوشی های هوشمند پایین رده، نمایش سرعت یک وب سایت می تواند تجربه خوبی را برای کاربر فراهم آورد.

Source: techcrunch

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *