بسیج ۹۰۰۰ واحد تعطیل تولیدی را به چرخه فعالیت بازگرداند

به گزارش تجارت‌نیوز، غلامرضا سلیمانی، رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین گفت: در یک برنامه‌ای بدون تصدی‌گری بسیج با به‌کارگیری حدود ۶۰۰ تسهیل‌گر آموزش دیده در سراسر کشور صندوق‌های قرض الحسنه در مساجد تشکیل شده است. مردم در مسجد محله‌شان راهنمایی می‌شوند و یک صندوق محلی تشکیل می‌دهند، ماهیانه یک میزانی آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند و از همان محل به افراد نیازمند و جویای شغل وام پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۱۲ هزار صندوق تا حالا عملیاتی شده و بنا هست که تا پایان سال به ۲۰ هزار صندوق قرض الحسنه مردم یاری و‌اشتغال‌زایی افزایش پیدا کند. این یک الگوی بسیار مردمی و بومی است برای کاهش بیکاری و رنج و آلام مردم توسط خود مردم با استفاده از توانایی‌های خود مردم.

سلیمانی اظهار کرد: البته اگر کسی نیاز به آموزش و مهارت برای ‌اشتغال داشته باشد، ما بدون دریافت کوچک‌ترین هزینه‌ای آموزش‌ها و مهارت آموزی‌ها را ارائه می‌دهیم. در اتصال اینها به مراکزی که بایستی احیانا مجوزی برای‌اشتغال بدهند و سایر مراحل اداری کمک می‌کنیم. طرح‌هایی مانند صنعت‌یار و جهاد روشنایی هم در بسیج اجرا می‌شود. آنها هم از جمله طرح‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی هستند در بسیج صنعت. ما بسیاری از واحدهایمان در قطب‌های صنعتی به دلیل برخی مشکلات دچار رکود و تعطیلی شدند.

رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: بسیج صنعت در سراسر استان‌ها اقدام کرده، این واحدها را با هماهنگی صاحبان واحدها شناسایی کرده و روش‌ها و فرمول‌های حل مسئله مختص هر واحد طراحی شده است.

وی افزود: در این زمینه، تاکنون بیش از ۹ هزار واحد در سراسر کشور را توانستند از مرحله تعطیلی نجات دهند و در مرحله فعالیت قرار دهند. البته حجم این واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل خیلی بالا است اما تا به حال این میزان از واحدها با کمک صاحبان سرمایه، دلسوزان، مسئولین محلی و پیگیری‌ها و همت بسیج به فعالیت بازگشته‌اند.

منبع: کیهان

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *