جایگاه‌های سوخت تعطیل نمی‌شوند / کاهش ۶۰درصدی مصرف بنزین نسبت به سال گذشته

به گزارش تجارت‌نیوز، ولی‌الله محمودی رئیس هیات امنای اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور با تأکید بر اینکه هیچ جایگاهی در سطح کشور تعطیل نیست، اظهار کرد: تمام جایگاه‎های عرضه سوخت در سطح کشور فعال هستند و هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی جایگاه‌ها در روزهای آینده نداریم.

وی با بیان اینکه جایگاه‌داران در این شرایط سخت به مردم خدمت رسانی می‌کنند، ادامه داد: طی روزهای گذشته اطلاعیه‌ای دروغ و بی‌اساس مبنی بر خارج کردن ۷۰درصد جایگاه‌ها از مدار خدمت‌رسانی منتشر شده بود که چنین موضوعی صحت ندارد و کاملاً کذب است.

رئیس هیات امنای اتحادیه جایگاه‌داران با بیان اینکه تمام جایگاه‌ها به عنوان سنگر مبارزه با کرونا در کنار مردم هستند، اضافه کرد: در این روزهای سخت که کادر درمانی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها در حال جانفشانی و خدمت به مردم بوده، کارکنان جایگاه‌داران نیز در حال خدمت‌رسانی هستند و یک سری مسائل صنفی داریم که بعد از نابودی کرونا و در شرایط بهتر حق و حقوق صنفی خود را دنبال خواهیم کرد.

محمودی با بیان اینکه تمام جایگاه‌ها در بهترین وضعیت از نظر ذخیره سازی سوخت قرار دارند، تصریح کرد: استعداد ما برای تولید بنزین توسط شرکت پخش فراورده‌های نفتی حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز است و مصرف روزانه ما پس از سهمیه بندی بنزین و تا قبل از شیوع ویروس کرونا حدود ۷۰ میلیون لیتر بود که اکنون این میزان به ۴۶ میلیون لیتر کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش ترددها بیان کرد: همه ساله در ایام عید نوروز میزان مصرف سوخت حدود ۲۰درصد بیشتر می‌شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا در کشورمان و در پی آن تعطیلی کسبه، ماندن مردم در خانه و قطع شدن رفت و آمدها میزان مصرف سوخت در کل کشور کم شده است.

رئیس هیات امنای اتحادیه جایگاه‌داران با مقایسه میزان مصرف امسال و مدت مشابه سال گذشته، ابراز کرد: ۹ فروردین سال ۹۸ بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داشتیم و تا نهم فروردین مصرف بنزین در کشور ۴۵میلیون لیتر بود که می‌توان گفت نسبت به سال گذشته بیش از ۶۰درصد کاهش مصرف داریم.

محمودی با بیان اینکه میزان مصرف در کلانشهرهایی مثل تهران، مشهد، تبریز و اصفهان نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است، گفت: در تهران تردد در مرکز شهر بسیار کاهش یافته و میزان مصرف سوخت کم شده است و در جاده‌های مواصلاتی استان‌ها نیز مراجعات تا ۹۰درصد کم شده و مصرف در حاشیه شهرها بیشتر از نقاط دیگر است.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام جایگاه‌ها به دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی مجهز هستند، افزود: ۹۰درصد جایگاه‌ها دارای دستگاه کارتخوان ثابت و ۱۰ درصد نیز دارای دستگاه کارتخوان سیار هستند اما هنوز تعداد کمی از مراجعه‌کنندگان پول نقد پرداخت می‌کنند که این امر مشکلاتی ایجاد کرده است زیرا بانک‌ها پول را قبول نمی‌کنند و بدین طریق از بانک‌ها می‌خواهیم در این رابطه همکاری کنند تا مشکلاتی بابت نگهداری پول نقد برای جایگاه‌داران ایجاد نشود.

رئیس هیئت امنای اتحادیه جایگاه‌داران با اشاره به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در جایگاه‌ها گفت: از مردم خواهش می‌کنم در مراجعه به پمپ بنزین‌ها دستکش یکبارمصرف همراه داشته باشند، خودشان باک خودرو را باز کنند و از کارت سوخت و کارت بانکی نیز استفاده کنند و دست به نازل نزنند چون کار با نازل به عهده اپراتور است.

محمودی با بیان اینکه ۷هزار جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: آماری از مبتلایان کارکنان جایگاه‌ها به بیماری کرونا نداریم چون آمار بیماران، بهبودیافتگان و جان باختگان به صورت کلی بیان می‌شود و آماری از تفکیک صنفی برای هیچ کدام از صنوف از سوی متولیان تاکنون اعلام نشده است.

وی در پایان با اشاره به سختی‌های دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: در روزهای سخت بمباران موشکی تنها صنفی که تعطیل نبود و به مردم خدمت‌رسانی می‌کرد پمپ بنزین‌ها بودند و امروز هم مثل دوران جنگ در سنگر خود دفاع می‌کنیم و امیدواریم با تلاش و همدلی یکدیگر هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم.

منبع: فارس

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *