پیش‌بینی قیمت دلار در نیمه نخست سال ۹۹

عضو کنفدراسیون صادرات درباره وضعیت صادرات در نیمه نخست سال ۹۹ به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا وضعیت صادرات در نیمه سال با افت شدیدی رو به روست. یعنی وضعیت صادرات در سه ماه نخست سال روند جذابی نخواهد داشت؛ چرا که بخشی از مرزها بسته است و تا زمان بازگشایی مرزها و همچنین راه‌اندازی پروتکل بهداشتی روند صادرات کالا زمان‌بر است.

مرتضی میری افزود: تجار عملا صادرات در سه ماهه نخست سال را از دست داده‌اند. مسئولان می‌گویند سال گذشته صادرات به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است که سوال ما این است از این مقدار چقدر صادرات غیرنفتی بوده؟ نگرانی ما رویکرد دولت است. اخیرا رضا رحمانی، وزیر صمت اعلام کرده توجه ما در سال جهش تولید توجه به بازار داخل است؛ این در حالی است که اگر صادراتی نباشد ارزی وارد کشور نخواهد شد.

او اظهار کرد: چنانچه تولید بدون توجه به بازار هدف صادراتی باشد، معنایی نخواهد داشت. باید برنامه امسال دولت این باشد که چگونه موانع صادراتی را برداریم.

میری درباره پیش‌بینی خود از قیمت دلار در نیمه نخست سال ۹۹ گفت: چنانچه بازارها از اول خرداد آغاز به کار کنند تقاضا برای خرید دلار افزایش می‎یابد. ممکن است قیمت دلار در نیمه نخست سال نوسان محدودی تا ۱۸ هزار تومان داشته باشد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *