توضیحات جدید وزیر کار درباره افزایش مزد

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقدامات دولت در زمینه توجه به معیشت کارگران گفت: در دولت‌های سابق حداقل سبد معیشت کارگری متوسط برآورد نمی‌شد. اما برای اولین بار در دولت تدبیر و امید بین کارگر و کارفرما تفاهمی تحت عنوان لیست کالاهای مورد نیاز برای تامین حداقل سبد معیشت خانوار کارگری متوسط برقرار شد.

وی افزود: هر سال در دولت تلاش می‌کنیم که جامعه کارفرمایی را به عنوان یکی از طرف‌های سه‌گانه سه‌جانبه‌گرایی متقاعد کنیم که در تامین سبد حداقل معیشت همراه شوند. یقینا همراهی آنان یک قدم مثبت در جهت حفظ حقوق کارگران است.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت کار، شریعتمداری ادامه داد: به یقین خداوند از کسی که مسئولیت بپذیرد ولی به تامین معیشت حداقل کارگر توجه نکند نمی گذرد، ما با علم به همین موضوع در این مسیر حرکت می‌کنیم و تلاش دولت نیز این است که خود را به استانداردهای حداقل عدالت نزدیک کند.

وی تصریح کرد: مسئله مسکن، تأمین مواد اولیه زندگی از طریق توسعه تعاونی‌ها، استفاده کارگران از سود سهام کارخانجاتی که در آن کار می‌کنند، همه اهدافی است که باید به صورت موازی تعقیب شود و تلاش ما این است که این مسئله تحقق پیدا کند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *