مایکروسافت خبرنگاران را اخراج و روبات جانشین‌شان می‌کند

رسانه کلیک – در حال حاضر گروهی از چند خبرنگار تصمیم می‌گیرند چه تیترها و اخباری روی سایت msn (سایت اینترنتی مایکروسافت) و مرورگر مایکروسافت اج، قرار گیرد اما از ماه جولای برای کاهش هزینه‌ها، یک نرم‌افزار هوش مصنوعی دست به این کار می‌زند و مطالب مورد نیاز این سایت‌ها را انتخاب خواهد کرد.

میلیون‌ها نفر روزانه از این سایت‌ها دیدن می‌کنند و به این خبرنگاران گفته شده که دیگر به آن‌ها نیازی نیست. خبرنگاران برکنار شده که قراردادی بودند می‌گویند: «این بخشی از تغییر روند جهانی به سمت اخبار خودکار است.»

البته گفته می‌شود ممکن است ربات‌ها قادر به پیروی سفت و سخت از اصول و استانداردهای مرسوم در کار نباشند که این کار می‌تواند منجر به انتشار اخبار نامناسب شود.

شماری از شرکت‌های فناوری در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی در روزنامه‌نگاری هستند. به عنوان مثال گوگل حتی بودجه چندین طرح در این زمینه را تامین کرده است.

در اتاق خبر روزنامه‌های مختلف در سراسر جهان استفاده از ربات‌های خبرنویس سابقه دارد. روزنامه لس‌آنجلس تایمز از چند سال پیش برای پوشش خبرهای زلزله و اخبار جرم و جنایت در لس‌آنجلس از چنین ربات‌هایی استفاده کرده است.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *