آپدیت گوگل کروم عمر باتری لپ تاپ را تا ۲ ساعت افزایش می‌دهد

رسانه کلیک – مرورگر گوگل کروم مجهز به ویژگی جدیدی شده است که مصرف انرژی این نرم‌افزار را کاهش می‌دهد و باعث شده که گوگل به رقبای خود در این زمینه، یعنی مایکروسافت و اپل، نزدیک شود. 

مرورگر گوگل کروم به این معروف است که همیشه باتری لپ‌تاپ را می‌خورد و زود آن را تمام ‌می‌کند؛ به خصوص اگر چندین تب در این مرورگر باز کنید، باتری سریع‌تر تمام می‌شود. 

یک ویژگی آزمایشی در گوگل کروم 86 وجود دارد که زمانی که یک  تب در بک‌گراند است، از طریق بستن تایمرها و ردیاب‌های جاوااسکریپت‌های غیر‌ضروری، میزان مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. 

این‌طور که گزارش شده است، گوگل در یک آزمایش توانسته است با استفاده از نسخه جدید گوگل‌کروم و با باز بودن ۳۶ تب همزمان، عمر باتری لپ‌تاپ را تا ۲ ساعت افزایش دهد. البته زمانی که یک ویدیو از یوتیوب در حال پخش بود، این ویژگی عملکرد خیلی چشم‌گیری نداشت. یک آزمایش فشرده‌تر نیز اجرا شده است که در آن، ۳۶ دقیقه به عمر باتری اضافه شده است. 

این ویژگی هنوز در همه دستگاه‌های مجهز به گوگل کروم 86 در دسترس نیست و به زودی برای تمام نسخه‌های موبایل و دسکتاپ در دسترس قرار خواهد گرفت. البته تضمینی وجود ندارد که این ویژگی همزمان با پذیرش انبوه نسخه جدید گوگل کروم منتشر شود. 

اگر این ویژگی در دسترس تمام کاربران قرار بگیرد، می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و شکایت‌های آن‌ها را برطرف کند. شرکت‌هایی مانند اپل و مایکروسافت همیشه از این ضعف گوگل کروم برای تبلیغ مرورگرهای خود استفاده کرده‌اند. البته با وجود این ویژگی جدید، باز هم این شرکت‌ها جلوتر از گوگل هستند و در تست گوگل نیز مشخص شده است که مرورگر سافاری عملکرد بهتری دارد. 

این ویژگی جدید گوگل‌کروم فاصله بین گوگل و رقبای خود را کمتر می‌کند و این موضوع به کاربران کمک می‌کند تا مرورگر خود را بر اساس علاقه و ترجیحات انتخاب کنند؛ نه بر اساس ضرورت. 

منبع engadget

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *