همکاری اتاق ایران و آلمان ؛ ۶ استارتاپ ایرانی به رویداد «Start.UP! Germany» می‌روند

رسانه کلیک – اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان اعلام کرد که شش استارتاپ ایرانی را برای شرکت در «DIGITAL Start.up! Germany Tour 2020» معرفی می‌کند.

در مرحله اول، استارتاپ‌ها در سه حوزه‌ «اینشورتک»، «لجستیک» و «شهر هوشمند» باید با ثبت درخواست خود، در رویداد پیچ اتاق ایران و آلمان شرکت کنند و سپس با حضور داورانی، از هر حوزه دو استارتاپ انتخاب می‌شود تا نهایتا در تور Start.UP! Germany شش نماینده از ایران وجود داشته باشد.

«اوژن بهادری»، مشاور بازرگانی و استارتاپ در اتاق ایران و آلمان، در گفتگو با دیجیاتو اعلام  کرد که امسال تور Start.UP! Germany به دلیل بحران کرونا، استثنائا به شکل آنلاین برگزار می‌شود. او همچنین می‌گوید این تور برای استارتاپ‌هایی طراحی شده که مایل به فعالیت در بازار آلمان هستند یا می‌خواهند شریک تجاری آلمانی داشته باشند و از این جهت، یک موقعیت ارزشمند برای کسب‌وکارهای ایرانی است: «رویداد امسال به صورت آنلاین و طی چهار روز برگزار می‌شود و این بهترین فرصت برای استارتاپ‌های ایرانی است تا با اکوسیستم اقتصادی آلمان در قلب این کشور آشنا شوند.»

مرحله اول، دعوت اتاق ایران و آلمان از استارتاپ‌ها برای شرکت در این رویداد است و بعد از جمع‌آوری و جمع‌بندی درخواست‌ها، یک رویداد Pitch از سوی اتاق برگزار می‌شود تا تیم‌ها خود را معرفی کنند. سپس توسط تیم داوران، از هر بخش دو تیم انتخاب می‌شوند تا در مجموع شش نماینده از ایران در رویداد Start.UP! Germany حضور داشته باشند.

اما برای حضور در این رویداد، استارتاپ‌های ایرانی باید چه شرایطی داشته باشند؟ نماینده اتاق ایران و آلمان در پاسخ به دیجیاتو می‌گوید که عمر کمتر از ۱۰ سال، عبور از مرحله Seed و قرارگیری در مرحله تست بازار و البته توانایی ارائه طرح کسب‌وکار به زبان انگلیسی از شرایط حضور در رویداد است. او همچنین توضیح می‌دهد که این طرح تجاری باید با بازار آلمان انطباق داشته باشد و استارتاپ‌ها باید بتوانند نحوه انطباق محصول‌شان با بازار آلمان را توجیه کنند.

بهادری همچنین در جواب به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه حضور در این برنامه چه مزیتی می‌تواند برای استارتاپ‌های ایرانی داشته باشد، می‌گوید:

«شرکت در این برنامه فرصت آشنایی با مرکز اصلی استارتاپی و قطب صنعتی آلمان را فراهم می‌کند. در واقع استارتاپ‌های ایرانی این فرصت را پیدا می‌کنند که با شرکت‌های مختلف در شهرهای دوسلدورف، کلن، و ناحیه Ruhr آلمان آشنا شوند. در مجموع هم این فرصت برای آشنایی با ۳۰۰ استارتاپ، ۲۰۰ شرکت و بیشتر از ۵۰ سخنران که شامل مدیران شرکت‌های بزرگ جهان هستند، فراهم می‌شود. از سوی دیگر استارتاپ‌های ایرانی می‌توانند با ایده‌های جدیدی آشنا شوند چرا که در این تور، استارتاپ‌هایی از سراسر جهان حضور دارند. اما نکته دیگر مربوط به احتمال بالقوه‌ی یافتن شرکای تجاری است.»

او اعلام می‌کند که حضور استارتاپ‌ها در Start.UP! Germany فرصتی است که اجازه می‌دهد تیم‌های ایرانی در برابر مخاطبان آلمانی خودشان را معرفی کنند تا بتوانند از حالا روابط تجاری آینده خود را با این کشور، پایه‌گذاری کنند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *