TCL از تکنولوژی جدید صفحه نمایش خود پرده برداری کرد

رسانه کلیک – کمپانی TCL از تکنولوژی جدید صفحه­ های نمایشگر NXTPAPER برای صفحات نمایش رنگی کاغذی استفاده کرده است.

در نمایشگاه IFA 2020 برلین، TCL از جدیدترین تکنولوژی صفحات نمایش خود، با نام TCL NXTPAPER رونمایی کرد. همراه با این رونمایی، این شرکت چینی از دو تبلت جدید خود که از این  تکنولوژی جدید صفحه نمایش بهره‌­مند اند، پرده برداری کرد.

شرکت TCL از این تکنولوژی به عنوان “ترکیب هنرمندانه صفحه نمایش و کاغذ” یاد کرده است. صفحه نمایش این کمپانی، دارای رزولوشن Full-HD است و در نمایش آن هیچ گونه لرزش تصویر یا نور آبی مضر وجود ندارد.

با اینکه این صفحه نمایش جایگزینی برای صفحه نمایش e-ink است اما قابلیت­ های پیشرفته ­تری نسبت به e-ink دارد و محدودیت ­های صفحه نمایش e-ink، از جمله طیف رنگی محدود، نرخ به­ روزرسانی پایین و تراکم پیکسل کم را برطرف کرده است.

برای دستیابی به این تکنولوژی، کمپانی TCL از صفحه با بازتاب نور بالا(که از نورهای طبیعی محیط بازاستفاده می­کند و گواهینامه ­های حفاظت از چشم را از لابراتوارهای Rhine و SGS و VDE آلمان دریافت کرده است) استفاده کرده است.

در مقایسه با e-inkهای قدیمی، این صفحه نمایش 25درصد کنتراست بالاتری برای دید بهتر ارائه کرده است. این کمپانی همچنین ادعا کرده که این پنل صفحه نمایش، 36درصد از پنل­های LCD معمولی، باریک تر است.

تکنولوژی NXTPAPER همچنین حدود 65درصد مصرف انرژی بهینه ­تری نسبت به LCDهای معمولی دارد که امکان استفاده بیشتر از باتری و عمر مفید طولانی ­تر باتری را فراهم می­کند. TCL این تکنولوژی را برای دستگاه ­های بزرگتری مانند تبلت نیز طراحی کرده است.

 این تکنولوژی جدید همانطور که برای مطالعه دیجیتال ایده ­آل است، تجربه پخش بهتر و روان­ تر ویدیوها را برای سرگرمی و کار بهتر فراهم می­کند. این برند همچنین از دو تبلت جدید خود با بهره­مندی از تکنولوژی NXTPAPER با نام­های -TCL 10 TABMAX و TCL 10TABMID- پرده­ برداری کرد که هردوی آن­ها تا پایان سال جاری میلادی به بازار فروش عرضه خواهند شد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *