مدیران سه نهاد به مجلس فراخوانده شدند/ دلیل این دعوت چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق نظرسنجی مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران از فعالان بخش خصوصی، در سال گذشته سه نهاد بانک مرکزی، شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی بدترین عملکرد را در محیط کسب‌وکار داشته‌اند.

در این نظرسنجی چهار محور «تسهیل‌گری در فرآیندهـای اداری و صـدور مجوزهـا، رسـیدگی بـه موقـع و عادلانـه بـه درخواست‌ها و شـکایات، نحـوه رفتار کارکنـان سازمان‌ها بـا فعـالان اقتصـادی و شفافیت و اطلاع‌رسانی در زمینه ارائه خدمات» در نظر گرفته شده است و هزار و 600 نفر فعال اقتصادی در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.

براساس این پژوهش، ضعیف‌ترین عملکرد در حوزه کسب‌وکار مربوط به «بانک مرکزی» است. پس از آن، کمترین میزان رضایت مربوط به «شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی» بوده است.

انور حبیب‌زاده بوکانی، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به این‌که وضعیت کرونایی نقدینگی را در اغلب کسب‌وکارها از بین برده و وضعیت معیشت را برای این بخش سخت کرده است، گفت: بانک مرکزی و آقای همتی در شرایط حاد کرونا قول‌هایی را به صاحبان کسب‌وکار دادند که متاسفانه یک صدم آنها هم عملی نشده است و باید بانک مرکزی پاسخگو باشد.

به گفته وی، قرار است سه نهاد شهرداری، سازمان تامین اجتماعی و بانک مرکزی به نمایندگی از تمام بانک‌ها در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر شوند تا در خصوص مشکلات و نارضایتی فعالان اقتصادی توضیحاتی ارائه دهند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *