قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی گران نشده است!

به گزارش تجارت‌نیوز، برخی صنعتگران مدعی هستند که با افزایش قیمت زمین و مسکن در کل کشور قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی نیز گران شده است. یک صنعتگر نیز اخیرا در یکی از شبکه‌های تلویزیونی مدعی شده است که « برای توسعه کسب و کارش سال گذشته زمینی را در شهرک صنعتی جنت آباد خریده است اما با افزایش قیمت زمین، مسئولان زمین مربوطه را به او واگذار نکرده‌اند.»

همچنین یک شهروند شیرازی درباره قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی به تجارت‌نیوز می‌گوید که « قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی شش ماه یک بار افزایش می‌یابد. سال گذشته قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی 295 هزار تومان بود اما امسال به دلیل افزایش قیمت زمین در کل کشور قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی هم 20 درصد گران شده و حالا قیمت زمین در شهرک‌ صنعتی شیراز به متری 350 هزار تومان رسیده است.»

در عین حال معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت زمین در شهرک های صنعتی گران شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی بر اساس قانون قیمت‌گذاری می‌شود و قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی نسبت به یک سال گذشته گران نشده است.

محمد علی عزیزمحمدی افزود: در شهرک‌های صنعتی موضوعی به نام فروش زمین نداریم؛ براساس قراردادها حق انتفاع در اختیار صنعتگر قرار می‌گیرد. یعنی چنانچه صنعتگری قصد دارد حدود پنج هزار متر زمین در شهرک صنعتی را به کارخانه تبدیل کند، زیرساخت‌های فراهم شده از جمله آب، برق، گاز، تلفن،اینترنت، تصفیه خانه فاضلاب و … که در این شهرک‌ها ایجاد شده محاسبه می‌شود و معادل آن صنعتگر حق دریافت زیرساخت‌ها را پرداخت می‌کند. در چنین شرایطی نیز سند تفکیکی یا انتقال قطعی به نام افراد می‌شود.

او اظهار کرد: اکنون 830 شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که این زمین‌ها به متقاضیان واگذار می‌شود؛ چنانچه صنعتگران نتوانند برنامه خود را سر موعد اجرا کنند حق واگذاری زمین فسخ و بازپس گرفته می‌شود. سال گذشته حدود هزار و 345 فقره حق واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی فسخ قطعی شد.

گزارش «افزایش قیمت زمین در شهرک‌ صنعتی» را می‌توانید در این لینک بخوانید.

منبع

Author: admin