۵۵ صندوق پژوهش و فناوری در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند

رسانه کلیک – به گفته مدیر کارگروه صندوق پژوهش و فناوری در حال حاضر ۵۵ صندوق پژوهش و فناوری در سطح کشور آماده اراه تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها هستند.

امیر حسام بهروز، مدیر کارگروه صندوق پژوهش و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی در رابطه با فعالیت صندوق‌های پژوهش و نوآوری گفت: در حال حاضر ۵۵ صندوق پژوهش و فناوری در تمامی استان‌های کشور از جمله استان تهران مشغول به فعالیت هستند که خدمات مختلفی مانند ارائه انواع تسهیلات مالی با نرخ سود پایین ۴ تا ۹ درصد، ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند.

مدیر کارگروه صندوق پژوهش و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: بر اساس آمارها، صندوق‌های پژوهش و فناوری تاکنون ۲,۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور و استارتاپ‌ها پرداخت کرده‌اند.

او با تاکید بر لزوم وجود قید دانش‌بنیان برای حمایت از شرکت‌ها توسط این صندوق  گفت: این صندوق از غیر دانش بنیان‌ها به لحاظ قانونی نمی‌تواند حمایت کند اما به طور کل صندوق‌های پژوهش و فناوری از شرکت‌های فناور، خلاق و استارت‎آپی نیز می‌توانند حمایت کنند.

مدیر کارگروه صندوق پژوهش و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری کشاورزی به عنوان واسط، منابع مالی صندوق نوآوری و شکوفایی را در اختیار توسعه زیست‌بوم فناورانه کشاورزی قرار می‌دهد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *