کورلیوم امکان مجازی سازی دستگاه های iOS را برای عموم آزاد کرد

رسانه کلیک – کمپانی کورلیوم با رعایت مسائل امنیتی، استفاده از فناوری مجازی سازی دستگاه های iOS را برای حساب های کاربری شخصی امکان پذیر کرد.

کمپانی مجازی سازی نرم افزار Correlium پس از نجات از شکایت اپل، چندی پیش به گسترش سرویس های خود برای مجازی شده دستگاه های آیفون و آیپد روی حساب های کاربری شخصی اشاره کرد.

کورلیوم قبلا از طریق پلتفرم CORSEC امکان مجازی سازی دستگاه مبتنی بر iOS را تنها محدود به حساب های کاربری شرکتی کرده بود. هرچند که ابزارهای اندرویدی هم برای کاربران شخصی و هم برای کاربران شرکتی قابل دسترس بودند.

با تغییر این رویه و ارایه پشتیبانی از حساب های کاربردی شخصی جهت استفاده از مجازی سازی دستگاه های iOS، پژوهشگران امنیتی و سایر افراد علاقه مند می توانند مدل های آیفون و آیپد مجازی را روی ماشین میزبان خود به اجرا در آورند، بدون اینکه نیازی به پرداخت حق لیسانس شرکتی داشته باشند. در عوض هزینه ها بر اساس تعداد دستگاه ها و هسته های مجازی محاسبه می شود. این سرویس با پرداخت اشتراک ماهانه یا پرداخت در ازای هر استفاده، در دسترس عموم قرار می گیرد.

فناوری کورلیوم در قلب CORSEC واقع شده که امکان ساخت  دستگاه iOS مجازی روی ابر را فراهم می آورد. کاربران در ابتدا یک دستگاه را جهت کپی انتخاب کرده و سپس از آن ها خواسته می شود تا یک بیلد iOS خاص را مستقیما از سرورهای اپل دانلود کنند. در ادامه، پلتفرم Corellium یک دستگاه مجازی با عملکرد کامل را در اختیار کاربر قرار می دهد.

پلتفرم CORSEC با نمایش iOS واقعی، معمولا توسط پژوهشگران امنیتی و به منظور شناسایی اشکال ها و آسیب پذیری های احتمالی در iOS مورد استفاده قرار می گیرد.

ناگفته نماند که اپل اجازه استفاده از نرم افزارهای خود توسط کورلیوم را نداده است. این کمپانی کوپرتینویی در سال 2019 به خاطر نقض قانون حق نشر برای iOS، iTunes و IP رابط کاربری شکایتی را علیه این شرکت تنظیم کرده بود. اما با توجه به اثبات کاربرد منصفانه Corellium، قاضی پرونده در ماه دسامبر، ماجرا را ختم به خیر کرد.

منبع appleinsider

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *