آزمایش حالت Kids در مرورگر اج مایکروسافت آغاز شد

رسانه کلیک – مایکروسافت به طور آزمایشی حالت Kids را برای مرورگر اج عرضه کرده است که با فعال سازی آن، وب سایت های قابل بازدید برای کودکان از سوی والدین کنترل می شوند.

مایکروسافت، آزمایش حالت Kids را در مرورگر اج آغاز کرده تا بدین وسیله، از کودکان در حین پیمایش وب سایت های مختلف محافظت کند. حالت بچه ها، مختص به رده سنی 5 تا 12 سال طراحی شده، و برای تسترهای Edge Insiders روی کانال های Canary و Dev قرار گرفته است.  

طبق گزارش Windows Central، حالت Kids از طریق پروفایل اج فعال سازی می شود و البته نیازی به ساخت حساب کاربری جداگانه برای بچه ها نیست.

امکانات مایکروسافت برای والدین

هر کاربری برای خروج از این حالت، باید از کلمه عبور مربوطه استفاده کند. همچنین می توان فهرستی از سایت های مجاز (Allow List) برای کودکان را به وجود آورد و در طول زمان، گزینه های بیشتری را به آن افزود یا حذف کرد.

اگر یک کودک خواهان بازدید از وب سایتی باشد که از نظر مایکروسافت نامناسب و مسدود شده است، والدین می‌توانند استثنا قائل شده و با استفاده از کلمه عبور، وب سایت مورد نظر را برای فرزند خود باز کنند.

حالت کیدز از Bing SafeSearch (جستجوی امن بینگ) و همینطور قابلیت منع ردیابی استفاده کرده و تم های مرورگر سفارشی را در دسترس کاربران قرار می دهد.

مایکروسافت قصد دارد تا با افزودن ویژگی های بیشتر، این حالت محافظه کارانه را بهبود بخشد.  

ناگفته نماند که محصولات و سرویس های دیگری نیز وجود دارند که حالت سازگار با بچه ها را ارائه می دهند.

با توجه به اینکه کودکان امروزی دارای کامپیوترهای شخصی خود بوده و در کلاس های آنلاین شرکت می کنند، افزودن حالت Kids در مرورگر، قطعا یک خبر خوب برای والدین به حساب می آید و آرامش خاطر را برای آن ها به ارمغان می آورد.  

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *