چگونه با استفاده از بازاریابی پیامکی فروش خود را افزایش دهیم؟

با گذر از دنیای سیاه و سفید قدیمی و ورود به دنیای رنگارنگِ تکنولوژی، ابعاد مختلفی از زندگی دچار تغییر شد. یکی از این تغییرات را می‌توان نوع تبلیغات و معرفی برندهای مختلف برای ارائه خدمات دانست. در تجارت مدرن راه و روش‌های زیادی برای تبلیغات و بازاریابی وجود دارد. اما در این بین یکی از عمده‌ترین تاثیرات بین روش‌های تبلیغاتی، بازاریابی پیامکی است. تلفن‌های همراه به عنوان جز جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره انسان‌ها، نقش خود در این زمینه را به خوبی ایفا کرده‌‌اند. اما ارسال پیامک انبوه به شیوه صحیح نیز نقش مهمی در موثر واقع شدن بازاریابی پیامکی یک برند تجاری دارد. از طرفی در این بازار پر رقابت، وجود خطا در ارسال پیامک انبوه از جانب سامانه پیامک ممکن است، تاثیرات منفی زیادی را به دنبال داشته باشد.

در تمامی دنیا از سامانه پیامکی در کسب و کارها و صنایع مختلف استفاده می‌شود. با وجود اینکه چندین سال از عمر پیامک می‌گذرد اما هنوز هم از سریع‌ترین راه‌های ارتباطی برای مشاغل بزرگ و کوچک است. برای اینکه نرخ تبدیل و بازدهی تبلیغات پیامکی را بیشتر کنید باید موارد دقیق استفاده از آن را بدانید تا در بهترین زمان و تاثیرگذارترین حالت پیامک خود را ارسال کنید.

بازاریابی پیامکی با استفاده از سامانه پیامکی

بازاریابی پیامکی با استفاده از سامانه پیامکی


پیش از هر چیز می‌بایست بدانید طرح کلی یا تعریف بازاریابی پیامکی چیست. در حالت کلی یک پیام با محتوی متنی در قالب ارسال پیامک به افراد جامعه جهت معرفی محصول، برند، اطلاع حراج‌ها و …. است. با انجام بازاریابی پیامکی نسبت به سایر روش‌ها و همچنین وجود حداقل یک تلفن همراه در هر خانه، روش مذکور از بازخورد بالایی برخوردار است. همان‌طور که ذکر شد، تبلیغات به صورت مذکور دارای مزیت‌های فراوانی است. در ادامه مقاله از مجموعه این مزایا به اختصار یاد می‌کنیم و سپس به روش کار سامانه پیامکی می‌پردازیم.

مزیت‌های بازاریابی به وسیله ارسال پیامک انبوه:

  • زمان مصرفیِ اندک

از مهم‌ترین مزایای بازاریابی پیامکی می‌توان نیازمندی‌اش به زمان‌گذاری کوتاه مدت و پاسخگویی و تاثیر سریع اشاره کرد. متن یا طرح استفاده شده برای پخش در سامانه پیامک، کوتاه و مختصر است و در نتیجه طراحی و صرف زمان کمتری نسبت به سایر روش‌ها را می‌طلبد. از طرف دیگر، اغلب افراد مدت زمان کمی پس از ارسال پیامک به مطالعه آن می‌پردازند. از این رو اطلاع دادن حراج‌ها، تاریخ همایش‌ها و از این قبیل اتفاقات که مربوط به زمان نزدیکی هستند، به باشگاه مشتریان و مخاطبین از طریق بازاریابی پیامکی بسیار مثمرثمر است.

صرفه جویی در وقت و هزینه اولین مزیت بزرگ استفاده از سرویس پیامک انبوه است. بسیاری از کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند، می‌توانند با ارسال پیامک انبوه به اهداف بازاریابی و معرفی کسب و کار خود بپردازند.

  • دسترسی عموم

تبلیغ از طریق بیلبوردها، تلویزیون، تراکت و …. نیز امکان‌پذیر است‌. اما در مورد بیلبورد‌ها می‌توان اذعان داشت که بسیاری از مردم در هنگام رانندگی یا پیاده‌روی توجهی به اطلاعات اطراف نمی‌کنند یا در مورد تراکت‌ها هم می‌توان گفت بسیاری به دور ریختن آن اقدام می‌کنند. حتی در بهترین حالت، آن را برای مطالعه در زمان مناسب می‌گذارند که اغلب با فراموشی همراه است. اما تلویزیون؛ تلویزیون جایی است که تبلیغات بسیاری را پخش می‌کند و به همین مقدار مخاطبین بالایی نیز دارد. با این حال افراد پرمشغله عضوی از این مخاطبین نیستند. ارسال پیامک انبوه شامل شماره تلفن همه نوع از اقشار می‌شود. بدین گونه می‌توان ادعا کرد بازاریابی پیامکی دایره پوشش‌دهی مخاطبین بیشتری را داراست.

  • هزینه

ارسال پیامک انبوه به نسبت سایر پرداخت‌ها مبلغ کمتری را می‌طلبد. متن به کار برده شده کوتاه در محتوا، کم بودن هزینه ارسال، نبود هزینه طراحی‌های گرافیکی و ….. همه و همه اثبات‌گر کم بودن هزینه تبلیغات به روش بازاریابی پیامکی است. نبود محدودیت الگوریتمی، سرعت بالای ایجاد تعامل، مرتبط کردن مشتریان با بخش پاسخ‌دهی برند، فروشگاه، قرار دادن لینک‌های دسترسی به فضای مجازی یا سایت صاحب پنل ارسال پیامک و …. را می‌توان از دیگر مزایای بازاریابی به این روش بر شمرد.

اما چگونه با ارسال پیامک مناسب تاثیرگذار‌تر و هدفمندتر باشید:

۱- به شناخت مخاطب خود بپردازید.

بعض از صنوف با در اختیار گرفتن شماره موبایل مشتری مورد نظر خود سعی در اختصاصی کردن مشتریان خود می‌کند. به طور مثال خدمات فروش ماشین به درد یک فرد چهارده ساله نمی‌خورد. پس برای ثمربخش بودن ارسال پیامک، شناخت مخاطب می‌بایست در اولویت باشد.

۲- ایجاد تعامل نزدیک

پس از شناخت مخاطب از جهات مختلف، نوبت به ایجاد ارتباط همدلانه با مخاطب با برداشتن گام‌های کوچکی چون خطاب کردن به سبک (نام مخاطب + جان/ عزیز/ مهربان و…) است.

۳- به کار گرفتن نماد‌ها

استفاده از نمادها یا به اصطلاح جدید، ایموجی‌ها ارتباط بسیار زیادی با ایجاد حس، ارتباط دارد.

۴- لحن رسمی

باید دقت داشت که ایجاد فضای صمیمی و نزدیک مانع ارتباط رسمی و مودبانه نشود. چرا که فعالیت‌های تجاری می‌بایست در حالت رسمی و مبادی آداب برگزار شوند.

۵- در نظر گرفتن امتیاز برای مخاطبین پیامکی

برای جذب بیشتر مشتریان با استفاده از سامانه پیامک می‌توان از اختصاص دادن کد تخفیف، اهدای هدایای کوچک در نتیجه مراجعه و …. استفاده کرد.

تا اینجای کار صاحب برند تجاری، محتوی تقریبا مناسبی تهیه کرده است و می‌تواند با خلاقیت خود به بهتر شدن آن کمک کند. پس از این نوبت انتخاب بهترین پنل اس‌‌ام‌اس است‌. انتخاب یک پنل ارتباطی جهت بازاریابی پیامکی وابسته به عوامل مختلفی است. اما مهم‌ترین آن را می‌توان کم بودن اختلالات و بالا بودن سرعت انتقال دانست. بهترین پنل اس‌ام‌اس نامیدن یک سامانه پیامک کار آسانی نیست؛ چرا که هر سامانه‌ای مزایا و معایب خود را داراست. اما می‌توان با در نظر گرفتن بیشتر بودن تعداد مزیت‌ها نسبت به کاستی‌ها، یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. به طور کلی سامانه وب وان یکی از منتخبین اصلی برای برندهای تجاری با قصد بازاریابی پیامکی است.

از ویژگی‌هایی که موجب می‌شود یک سامانه توسط کاربران بهترین پنل اس ام اس نامیده شود می‌توان به:

  • اختصاص خط اختصاصی با پیش‌شماره ۵۰۰۰
  • ارسال تدریجی و سریع
  • امکان انجام نظرسنجی، ارسال زمان‌دار، قرعه‌کشی و ….
  • بی‌نیاز از تمدید سالانه و پشتیبانی مادام‌العمر
  • اختصاص خط خدماتی برای ارسال پیامک انبوه
  • ارائه اعتبار هدیه به کاربران

پنل اس ام اس وب وان

پنل اس ام اس وب وان

پنل اس‌ام‌اس وب وان ضمن برخورداری از تمامی امکانات فوق، پاسخگوی تمامی نیازهای شما در زمینه ارسال پیامک انبوه و بهترین پنل اس‌ام‌اس می‌باشد، همچنین با داشتن کادر مجرب در پشتیبانی و فروش می تواند بهترین مشاوره را برای انتخاب پنل مورد نظر داشته باشد وب وان با توجه به اینکه خود مجری بی واسطه ارسال اس‌ام‌اس است، می‌تواند در کمترین زمان ممکن پنل شما را راه‌اندازی کند و در صورت به وجود آمدن مشکل در کمترین زمان مشکل را برطرف کند و همچنین با داشتن برگه ارزش افزوده شما می‌توانید مطمئن شوید که مجری اصلی ارسال پیامک در کشور است.

از جمله خدمات منحصر به فرد این مجموعه می‌توان به بازگرداندن هزینه تا ۷ روز بعد، بدون در نظر گرفتن هیچ قید و شرطی، کمترین تعرفه ارسال پیامک به علت بالا بودن حجم انبوه پیامک‌های ارسالی، عدم نیاز به تمدید سالانه و پشتیبانی مادام‌العمر، همراهی مشتریان با ۲۸۰۰۰ کاربر پشتیبان و نماینده جهت پاسخگویی در اسرع وقت اشاره داشت. برای اطلاع بیشتر به سایت https://webone-sms.com مراجعه کنید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *