جلوگیری یک میلیونی اپل از ورود برنامه‌های آسیب‌پذیر به اپ استور

رسانه کلیک – با توجه به بالا رفتن انتشار برنامه‌های مخرب در فضای اینترنت، جلوگیری یک میلیونی اپل از ورود برنامه های مخرب به اپ استور توانست امنیت همیشگی محصولات این شرکت را حفظ کند. 

طبق گزارشات رسمی بدست آمده توسط کمپانی اپل، این شرکت در سال ۲۰۲۰ توانست از ورود نزدیک به یک میلیون برنامه خطرناک و آسیب پذیر به اپ استور جلوگیری کند و به این طریق، امنیت و حریم خصوصی همیشگی کاربرانش را تضمین کرد.

در این جلوگیری یک میلیونی اپل از ورود برنامه‌های مخرب، حدود ۴۸ هزار اپ دارای ویژگی‌های پنهان یا غیر مستند بودند. این درحالی است که بیش از ۱۵۰ هزار اپ به دلیل اسپم و غیر قابل استفاده بودن همانند برنامه‌هایی که شما را اجبار به خرید می‌کنند و… نتوانستند به لیست اپ های قابل دانلود اپ استور راه پیدا کنند. همچنین در سال گذشته تیم بازرسی اپل بیش از ۲۱۵ هزار برنامه را به دلیل دریافت داده‌های بیش از حد نیاز رد کردند.

این شرکت همچنین ۴۷۰ هزار حساب توسعه دهنده را در سال گذشته از لیست تائید شدگان خارج کرده و ۲۰۵ هزار توسعه دهنده متقاضی جدید را به دلیل احتمال ایجاد تهدیدات امنیتی رد کرده است.

به گفته این کمپانی آمریکایی، “متأسفانه، برخی حساب‌های برنامه نویسان کاملا برای اهداف کلاهبرداری ایجاد می‌شوند. اگر تخلف یک برنامه نویس فاحش باشد یا تکرار شود، مجرم از لیست برنامه برنامه نویسان اپل اخراج و حساب او منسوخ می‌شود.”

با انجام این پروتکل‌های مانیتورینگ قدرتمند، علاوه بر جلوگیری استفاده بیش از ۳ میلیون کارت اعتباری سرقتی، اپل ادعا کرده است که به همین واسطه از انجام مجموعا ۱.۵ میلیارد دلار معامله‌های به این شکل جلوگیری کرده است.

شرکت اپل در سال‌های اخیر با مشکلات امنیتی فراوانی دست و پنجه نرم کرده و دلیل آن هم اعتماد بسیار زیاد کاربران این کمپانی به امنیت محصولات تولیدی آنها است.

منبع Zdnet

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *