آموزش نحوه استفاده از انواع تمپلیت در اکسل مایکروسافت

رسانه کلیک – در این مطلب قصد داریم نحوه استفاده کردن از تمپلیت در اکسل را آموزش بدهیم. با این روش می‌توانید از تمپلیت‌های گوناگون در Excel استفاده کنید.

اگر تاکنون از ویژگی‌های داده‌ای و اطلاعاتی مایکروسافت اکسل برای وارد کردن جزئیات جغرافیایی، سهام، غذا و غیره استفاده کرده باشید، افزودن تمپلیت را دوست خواهید داشت. مایکروسافت چند تمپلیت در اکسل برای انواع داده‌ها پیشنهاد می‌کند که می‌تواند برای شما کاربردی باشند.

این تمپلیت‌ها برای وارد کردن اطلاعات مختلف برای برنامه‌ریزی کردن، ایجاد فهرست و دیگر کارهای داده‌ محور مناسب هستند. اما به غیر از این تمپلیت‌های Excel، موارد بیشتری برای قرار دادن تمپلیت در اکسل وجود دارد. در این مطلب قصد داریم نحوه استفاده از تمپلیت را آموزش بدهیم.

تمپلیت‌های موجود در Excel

مایکروسافت تعداد گوناگونی تمپلیت برای اکسل را در سایت Microsoft Discover Data Types Templates قرار داده است. تقریبا تعداد ۱۲ تمپلیت مفید در این سایت در دسترس است که برای هرکدام توضیح مختصری از تمپلیت‌ها داده شده است. این توضیحات شامل موارد پایین می‌شود:

  • تنظیم یک لیست برای فیلم‌های مورد علاقه
  • مطالعه عناصر جدول تناوبی
  • آموزش سیارات و ستاره‌های دنباله‌دار و صور فلکی
  • جزئیات مربوط به شهرها و موقعیت‌های مسیریابی
  • لیستی از مواد غذایی به همراه برنامه رژیمی
  • ایجاد برنامه فعالیت‌ها و کارهای روزمره
  • دسته‌بندی کردن سهام برای خرید و فروش

جالب است بدانید، این تمپلیت‌ها در نسخه آنلاین اکسل نیز در دسترس است و کاربران می‌توانند از آن در Office 365 هم استفاده کنند.

تمپلیت در اکسل

نحوه دانلود تمپلیت‌ها

اگر قصد دارید یک تمپلیت را از سایت بیان شده دانلود کنید؛ کافی است که وارد سایت شوید و روی اسم تمپلیت کلیک کنید. فایل مورد نظر در کامپیوتر شما دانلود و ذخیره خواهد شد. کافی است روی فایل کلیک کنید، بلافاصله تمپلیت در اکسل بازی می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

اطلاعات تمپلیت در اکسل

نحوه استفاده تمپلیت در Excel

پس از اینکه تمپلیت مورد نظر خود را دانلود و در اکسل اجرا کردید، زمان آن رسیده که از آن استفاده کنید. زمانی که تمپلیت باز می‌شود، خلاصه‌ای کوتاه از کاربرد این تمپلیت به کاربر نشان داده می‌شود. لازم به ذکر است، هر تمپلیت کاربرد متفاوتی دارد و کاربر باید از تمپلیت متناسب با موضوع مورد نظر خود استفاده کند.

اکسل مایکروسافت

اکسل مایکروسافت

برای آموزش، ما به عنوان نمونه روی تمپلیت لیست فیلم کار می‌کنیم. با این تمپلیت می‌توانید نام فیلم مورد علاقه خود را وارد کنید. در بخش‌های دیگر آن نیز جزئیاتی مانند نام بازیگران، عوامل فیلم، بودجه ساخت فیلم و درآمد گیشه را وارد کنید. همچنین، می‌توانید براساس اطلاعاتی که دارید، فیلم‌ها را بررسی و رتبه‌بندی کنید.

برای شروع معمولا کلیدواژه‌ای که مرتبط با موضوع است را در ردیف اول وارد کنید. در این موضوع مورد نظر ما، عنوان فیلم را در ردیف اول وارد می کنیم.

تمپلیت در اکسل

تمپلیت در اکسل

با وارد کردن عنوان مورد نظر، این ردیف پر می‌شود و وقت آن رسیده که جزئیات دیگر را در ردیف‌های باقیمانده وارد کنیم.

اگر به هر دلیل داده‌های مربوط به کلمه یا عبارت را پیدا نکردید، یک علامت سؤال در کنار آن ردیف قرار می‌گیرد. روی علامت سؤال کلیک کنید تا در بخش Data Selector‌‌ بتوانید اطلاعات صحیح مربوط به موضوع را جستجو و انتخاب کنید.

ایجاد لیست فیلم در اکسل

ایجاد لیست فیلم در اکسل

برخی از تمپلیت‌ها دارای چند تب مختلف هستند که می‌توان انواع داده و اطلاعات را به آن اضافه کرد. در لیست فیلم مورد نظر ما، یک تب برای ایجاد داشبود و یک تب برای عوامل سازنده فیلم دارد. به عنوان مثال، در تب داشبورد پوستر فیلم‌ها، رتبه‌بندی و تاریخ ساخت و انتشار فیلم را اضافه می‌کنیم تا اطلاعات جامعی از فیلم در دسترس باشد.

در تب عوامل فیلم نیز یک جعبه کشویی در بالا قرار می‌دهیم تا با کلیک بر آن، عوامل فیلم مانند بازیگران، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم قابل مشاهده باشند. شما می‌توانید تب‌های دیگری نیز به این تمپلیت اضافه کنید. تب‌هایی مانند بیوگرافی بازیگران یا اطلاعات تماس تهیه‌کننده که هر فیلم اطلاعات کاملی داشته باشد.

تمپلیت‌ های کاربردی برای اکسل

تمپلیت‌ های کاربردی برای اکسل

اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری درباره اطلاعات لیست خود اضافه کنید تا اطلاعات لیست را گسترش دهید، می‌توانید روی آیکون کنار لیست کلیک کنید. این بخش همانند Data Selector عمل می‌کند و به صورت کارتی است. شما می‌توانید اندازه آنها را تغییر دهید و اطلاعات بیشتری را به سادگی در آن وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات در تمپلیت، در انتها فایل را ذخیره کنید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *