معرفی کتاب بیست زخم کاری | داستان جنجالی این روزهای سینما

کتاب بیست زخم کاری

مدتی است سریال زخم کاری به کارگردانی محمد حسین مهدویان مورد استقبال منتقدین و مخاطبین قرار گرفته است. مجموعه‌ای جذاب که در هر اپیزود آن اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد. مهدویان داستان این سریال را بر اساس کتاب بیست زخم کاری نوشته است. همزمان با پخش این سریال، بسیاری از کاربران به خواندن این کتاب روی آورده‌اند.

رمان بیست زخم کاری توسط یکی از نویسنده‌های کهنه‌کار ادبیات فارسی نوشته شده است. این کتاب سال ۱۳۹۵ توسط نشر چشمه در بازار کتاب منتشر شد. همچنین، سال ۱۳۹۹ نیز این رمان به چاپ دوم رسید. به دلیل داستان جذاب و پرکشش این رمان، محمد حسین مهدویان ترغیب به ساخت سریالی با اقتباس از رمان بیست زخم کاری شد.

محمود حسینی زاد
محمود حسینی زاد

محمود حسینی زاد کیست؟

محمود حسینی زاد نویسنده، نمایش‌نامه نویس، مترجم آثار آلمانی و منتقد ادبی ایران است. وی زاده سال ۱۳۲۵ در تهران است. حسینی زاد در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از برگزیدگان مدال گوته معرفی شده است. انستیتو گوته او را به عنوان مهم‌ترین مترجم ادبیات آلمانی زبان معاصر به فارسی معرفی کرده است.

این انستیتو درباره این نویسنده ایرانی گفته است: محمود حسینی زاد با دقت و حساسیت خود راه را برای واژه هموار می‌سازد. بنابراین، او امکان ارتباطات شخصی و فرهنگی را در آثار خود فراهم می‌کند. این اتفاق مهم باعث شده است که در هر دو کشور (ایران و آلمان) تفاهم دوجانبه‌ای بین انسان‌ها به وجود بیاید و به مرور تقویت شود.

محمود حسینی زاد از نویسندگان مطرح ادبی ایران است که آثار مختلفی را منتشر کرده است. نمایش‌نامه‌های مهمی چون «نهاده سر غریبانه به دیوار» و «تگرگ آمد امسال بر سان مرگ» از جمله آثار تألیفی وی است.

در چند سال اخیر، مجموعه داستان‌های «سیاهی چسبناک شب»، «این برف کی آمد»، «آسمان، کیپ ابر» و «سرش را گذاشت روی فلز سرد» به نویسندگی حسینی زاد منتشر شده است. گفتنی است، کتاب بیست زخم کاری آخرین اثر این نویسنده قدیمی است که منتشر شده است.

رمان بیست زخم کاری
رمان بیست زخم کاری

خلاصه رمان بیست زخم کاری

داستان بیست زخم کاری درباره مردی است که می‌خواهد سلطه‌گر باشد. پیرمردی ثروتمند در ابتدای ماجرا جان می‌دهد، پزشکی قانونی مرگ را عادی اعلام می‌کند. اما تازه ماجرا شروع شده است. محمود حسینی زاد روایت داستان خود را بر مبنای کارهای ممنوعه‌ای گذاشته است که به تدریج روح شخصیت‌های داستان را فاسد می‌کند.

ولع، حرص، قتل، دروغ و خود بزرگ بینی در تمام بخش‌های رمان بیست زخم کاری قرار گرفته و این کتاب را خواندنی کرده است. با این تفاسیر،‌ زخم خوردگان داستان برای احقاق حق خود در انتظار یک فرصت مناسب هستند. فرصتی که بتوانند به دشمن خود زخم  بزنند و از آنها انتقام بگیرند.

روایت اصلی داستان بیست زخم کاری در دل تهران اتفاق می‌افتد. اما اتفاق مهم داستان از ویلایی نفرین شده در شمال ایران رخ می‌دهد. ویلایی که سرآغاز تمام کشمکش‌ها و رخدادهای بیست زخم کاری است. این کتاب با ریتمی سریع و جذاب ماجراهای قهرمانان و ضدقهرمانان داستان را پیش می‌برد. خوانندگان کتاب تجربه‌ای واقعی و پرتنش را خواهند داشت که می‌تواند مدت‌ها ذهن آنها را درگیر خود کند.

نظر شما درباره رمان بیست زخم کاری چیست؟ آیا این کتاب را مطالعه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

همچنین در کلیک بخوانید: قسمت بعدی سریال زخم کاری کی میاد؟

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *