قیمت مرغ مجددا گران می‌شود

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت هر کیلو مرغ در نخستین روز هفته در حالی از ۱۴ هزار تومان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که هنوز برخی واحدهای صنفی این کالای ضروری سبد خانوار را به قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسانند.

در همین زمینه رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از افزایش قیمت مرغ در نیمه دوم بهمن ماه خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: طی سه روز گذشته قیمت مرغ در سطح خرده‌فروشی‌ها به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و این کالا امروز نسبت به هفته گذشته ارزان‌تر عرضه می‌شود، این در حالی است که ارزان شدن قیمت مرغ مقطعی است.

افزایش قیمت مرغ در بهمن ۹۷

محمد یوسفی درباره این پرسش که آیا زمزمه افزایش قیمت بنزین در گران شدن قیمت مرغ اثرگذار است یا خیر؟ پاسخ داد: در نیمه دوم بهمن ماه تقاضا برای خرید مرغ افزایش می‌یابد و همین موضوع یکی از دلایل گران شدن قیمت مرغ محسوب می‌شود. برخی عنوان می‌کنند که دلیل گران شدن قیمت مرغ به زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین ارتباط دارد در حالی که این‌طور نیست. افزایش قیمت بنزین در درازمدت بر قیمت کالاهای اساسی اثر خواهد داشت.

او اظهار کرد: قیمت فعلی مرغ برای مرغداران توجیه‌پذیر نیست. در نیمه دوم بهمن ماه قیمت هر کیلو مرغ بین ۱۲ هزار تا ۱۳ هزار تومان می‌شود.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *