بهترین نرم افزار جلسات مجازی کدام است؟ مقایسه گوگل میت، زوم و اسکایپ

معرفی بهترین نرم افزار جلسات مجازی

برنامه‌های ویدئوکنفرانس درحال رشد و پیشرفت هستند و در دو سال اخیر تحول عظیمی در نحوه عملکرد سازمان‌ها ایجاد کرده‌اند. بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌ها به دنبال برگزاری جلسات خود به‌صورت مجازی و آنلاین هستند؛ ازاین‌رو، استفاده از بهترین نرم افزار و پلتفرم متناسب با نیازهایشان، موردی بسیار حیاتی است.

در همین زمینه، Google Meet، Zoom و اسکایپ برخی از پرکاربردترین برنامه‌های کنفرانس ویدئویی هستند که تجربه کاربری یکپارچه و سهولت در استفاده را ارائه می‌دهند. هر یک از این برنامه‌ها نسبت به سایرین دارای مزایایی هستند.

بیایید مقایسه را با یک مقدمه کوچک در مورد هرکدام آغاز کنیم.

گوگل میت (Google Meet)

گوگل میت

Google Meet که با نام Google Hangout Meet نیز شناخته می‌شود، یک پلتفرم کنفرانس ویدئویی است که توسط گوگل توسعه یافته است. این یک پلتفرم مبتنی بر کلود است که هر روز بیش از 2 میلیون کاربر را به یکدیگر متصل می‌کند.

گوگل میت برای برنامه‌ریزی جلسات ویدئویی بین اعضای تیم طراحی شده است و دارای عملکردهایی مانند همگام‌سازی تقویم، رزرو اتاق کنفرانس، اشتراک‌گذاری صفحه، زیرنویس زنده و غیره است.

نیازی به دانلود Google Meet بر روی کامپیوتر نیست. کاربران می‌توانند تنها با چند کلیک از آن به‌صورت آنلاین استفاده کنید. بااین‌حال، برای شروع باید یک حساب گوگل داشته باشید. گوگل میت با سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز و مک سازگار است.

زوم (Zoom)

زوم

Zoom Cloud Meeting یکی از پرکاربردترین برنامه‌های کنفرانس ویدئویی در طول شیوع ویروس کرونا و قرنطینه بود. این برنامه که توسط اریک یوان در سال 2011 ایجاد شد، رابط کاربری آسان، پس‌زمینه‌های مختلف و ویژگی‌های بهبود صدا را ارائه می‌دهد که آن را به بهترین انتخاب در بین کاربران تبدیل می‌کند.

پادکست، نظرسنجی و ضبط جلسات برخی از ویژگی‌های کلیدی زوم هستند. بااین‌حال، زوم برخی مشکلات امنیتی داشت که بسیاری از سازمان‌ها را از انتخاب آن دلسرد می‌کرد.

ناگفته نماند که تحریم شدن کاربران ایرانی توسط زوم، استفاده از آن را برای هم‌وطنانمان دشوار کرده بود، اما در هنگام نوشتن این مطلب، تحریمی مشاهده نشد و بدون استفاده از هیچ نرم‌افزار تحریم شکنی، توانستیم از آن استفاده کنیم. مشابه گوگل میت، زوم را نیز می‌توان بدون دانلود نرم افزار در مرورگر خود استفاده کنید.

اسکایپ (Skype)

اسکایپ

نرم‌افزار اسکایپ که در سال 2011 توسط مایکروسافت خریداری شد، یکی از بهترین، پراستفاده‌ترین و قدیمی‌ترین پلتفرم‌های ارتباطی جهان است. اسکایپ قابلیت‌های زیادی از جمله تماس‌های صوتی و تصویری آنلاین، پیام‌رسان، جلسات مجازی و حتی تماس به خطوط تلفنی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

مانند گوگل میت و زوم، می‌توانید از اسکایپ به‌صورت آنلاین استفاده کنید و نیازی به دانلود آن نیست. تنها نیاز به یک اکانت گوگل دارید. 

بیشتر بدانید: آموزش تماس تصویری با اسکایپ

مقایسه نرم افزارهای جلسات مجازی (نقاط قوت و ضعف)

حال که با گزینه‌های موجود آشنا شدیم، نوبت به مقایسه آن‌ها است. مشخصات و قابلیت‌های هر سه گزینه در جدول زیر آمده‌اند. توجه داشته باشید که اطلاعات ذکر شده برای نسخه رایگان هر یک از پلتفرم‌ها است و استفاده از نسخه پولی محدودیت‌ها را حذف خواهد کرد و قابلیت‌های جدید ارائه خواهد داد.

اسکایپ گوگل میت زوم  
50 250 100 حداکثر تعداد شرکت کنندگان
24 دقیقه 60 دقیقه 40 دقیقه محدودیت زمان هر جلسه
تار کردن پس‌زمینه دوربین رمزنگاری و امنیت قوی، ضبط جلسات در فضای ابری قابلیت شخصی‌سازی پس‌زمینه دوربین قابلیت‌های کلیدی
بله خیر بله ضبط جلسات روی سیستم
خیر بله بله (با استفاده از ابزارهای جانبی) پشتیبانی از زیرنویس زنده
ندارد 15 گیگابایت ندارد فضای ذخیره‌سازی
دارد ندارد دارد پیام‌های خصوصی
خیر خیر بله نوشتن روی صفحه اشتراک‌گذاشته شده
کیفیت ویدئو با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان، کاهش پیدا می‌کند کیفیت ویدئو کمتر از رقبا امنیت و حریم خصوصی، دشواری پیدا کردن مخاطبین نقاط ضعف

بهترین نرم افزار جلسات مجازی از نظر شما چیست؟ شما از کدام نرم افزار برای جلسات خود استفاده می‌کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *