۱۰ روش خلاقانه برای انتخاب نام تجاری

در این قسمت به ده روش خلاقانه برای انتخاب یک نام مناسب برای برند کسب و کار می‌پردازیم:

  1. فقط به در دسترس بودن دامنه توجه نکنید.

مطمئناً ، انتخاب نام دامنه برای هر کسب و کاری بسیار مهم است، اما واقعیت این است که اکثر نام دامنه‌ها، این روزها در دسترس نیست (مگر با صرف هزینه ی زیاد). یک مطالعه توسط WhoAPI نشان داد که اکنون هر ترکیب نام دامنه چهار حرفی بین AAAA.com و ZZZZ.com گرفته شده است!

اگر نمی‌توانید یک نام دامنه برای مطابقت یکسان با نام تجاری خود پیدا کنید ، این پایان جهان نیست ، لذا صرف در دسترس بودن دامنه .com یک نام آن را به عنوان نام برند به شما القا نکند.

در بسیاری مواقع کسب و کارها از نسخه‌‌های کوتاه شده یا ساده شده نام تجاری خود به عنوان دامنه خود استفاده می‌کنند.

  1. به اصول اعتقاد داشته باشید.

رعایت اصول انتخاب نام تجاری ممکن است خسته کننده باشد اما بسیار مهم است چرا که این مفاهیم در اکثر برندهای مشهوری که در حال کار هستند، رعایت شده و مشترک می‌باشد، مفاهیمی نظیر:

  • کوتاه بودن
  • سهولت در تلفظ
  • زیبایی واژه‌‌ها
  • جذاب و بیادماندنی

و…

  1. تبلیغات دهان به دهان را مورد توجه قرار دهید.

به یک موقعیت اجتماعی فکر کنید که نام تجاری شما از طریق بازاریابی دهان به دهان به اشتراک گذاشته شود. به عنوان مثال ، شما به نوعی در مهمانی، کنفرانس و سایر اجتماعات هستید و دوست یکی از دوستان از شما می پرسد “شما چه کاری انجام می‌دهید؟” اکنون ، در یک جمله کوتاه که شامل نام تجاری شما است ، آیا می‌توانید تجارت خود را با موفقیت برای آنها توضیح دهید؟

اگر واکنش آن شخص به شما پرسیدن سوالاتی نظیر، “پس شما دقیقاً چه کاری انجام می‌دهید …” یا “چگونه آن را هجی می‌کنید …” یا قبل از اینکه ار دست شما فرار کند فقط سر تکان می‌دهد و لبخند میزند، شما یک نام تجاری که شخص را میخکوب شما کند نداشته‌اید

  1. از دوستان خود: سیری، الکسا، کورتونا یا گوگل بپرسید.

بدون شوخی ، محبوبیت جستجوی صوتی در حال افزایش است و هر کسب و کار جدید عاقلانه است که در هنگام انتخاب نام تجاری ، تأثیر آن را در نظر بگیرد. اگر دوستان باهوش مصنوعی ما نتوانند هجی صدای نام تجاری شما را درک کنند ، ممکن است به این معنی باشد که بقیه مردم نیز با آن مبارزه خواهند کرد!

  1. از نقشه ذهنی استفاده کنید.

گرفتار شدن در تمرکز روی یک نام تجاری که به معنای واقعی کلمه نام تجاری شما را توصیف می‌کند آسان است. بعضی اوقات استفاده از یک تکنیک نقشه برداری ذهن برای نوشتن شرح احساسات ، عواطف ، تکنیک‌‌ها ، ابزارها یا تجربیاتی که مستقیماً با نام تجاری شما ارتباط دارند و سپس کشف کلمات ساده که خلاصه همه چیز باشد ، می‌تواند مفید باشد.

  1. استفاده از زبان‌‌های خارجی

شما مجبور نیستید حتما یک زبان کاملاً جدید یاد بگیرید، بلکه جستجوی ترجمه به زبان‌‌های خارجی می‌تواند یک تاکتیک بسیار مفید در هنگام انتخاب نام تجاری باشد.

برخی از زبان‌‌ها معنای طبیعی برخی از احساسات یا احساسات خاص را دارند، که می‌تواند به عنوان منافع شما در محصور کردن احساس برند شما در چند کلمه باشد. به عنوان مثال:

زبان فرانسه اغلب برای ایجاد روحیه‌ای عاشقانه یا پرشور استفاده می‌شود ، و به همین ترتیب لاتین اغلب برای تعیین لحن علمی و قطعی استفاده می‌شود.

  1. یک کلمه بسازید.

اگر نمی‌توانید کلمات مناسب را به انگلیسی یا هر زبان دیگری پیدا کنید … یکی را بسازید! کلمات ساخته شده می‌توانند موثر باشند (همانطور که در نام گوگل Google مشخص است که اکنون در فرهنگ لغت موجود است!). همه ما نمی‌توانیم به اندازه گوگل محبوب باشیم ، اما روش‌‌های زیادی برای ایجاد کلمات ساخته شده وجود دارد که باعث افزایش احساس یا احساسات تجاری شما می‌شود.

یکی از این تاکتیک‌‌ها اضافه شدن یک پسوند به ظاهر یک کلمه رایج تر است. همانطور که در کلماتی مانند Spotify و Freakonomics دیده می‌شود. تاکتیک دیگر و واقعاً محبوب، پیوستن دو کلمه به یکدیگر برای ایجاد کلمه ای جدید است. مانند YouTube ، Facebook ، SnapChat یا Instagram.

  1. Scrabble بازی کنید.

روش های نام گذاری برند

اِسْکرَبِل یک بازی کلمه‌سازی است که در آن دو تا چهار بازیکن با قرار دادن حرف‌های الفبا بر روی یک صفحه بازی ۱۵×۱۵ مربعی امتیاز به دست می‌آورند. کاشی‌های کوچکی که حروف روی آن‌ها نوشته شده‌اند باید مثل حرف‌های یک جدول کلمات متقاطع کلمه‌های معنی‌دار درست کنند.

حرف‌ها می‌توانند هم به شکل افقی و هم به شکل عمودی واژه بسازند. کلمه‌های قابل قبول باید در یک فرهنگ لغت استاندارد وجود داشته باشند. گاهی به جای فرهنگ لغت‌های عادی از فهرست‌های واژگان مخصوص این بازی هم استفاده می‌شود.

در بازی اِسْکرَبِل در مقادیر حروف خاص قطعاً جای تأمل است و بنابراین می‌توان آنها را به عنوان خاطره انگیزترین حروف در نام تجاری شما در نظر گرفت.

  1. تست تست تست تست تست!

بهترین ایده‌‌ها برای فرسودگی آزمایش می‌شوند. آن را روی خانواده خود آزمایش کنید. آن را بر روی دوستان خود آزمایش کنید. آن را روی غریبه‌‌ها امتحان کنید. با ایجاد دو صفحه فرود ، آزمایش کاربر را انجام دهید و مشتریان بالقوه را به سمت هرکدام هدایت کنید تا ببینید کدام یک از نتایج بالاتر است.

قبل از اینکه در اعماق فرو بروید ، با افراد اطراف خود صحبت کنید. بینش ارزشمند آنها را در مورد احساس و واکنش آنها نسبت به برخی کلمات یا عبارات یا اصوات جمع آوری کنید.

  1. کمال گرا نباشید!

نام کامل وجود ندارد شما هرگز اسمی پیدا نخواهید کرد که همه بطور یکسان آن را دوست داشته باشند.

منبع: https://businessnamegenerator.com

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *