بعد از ترک شبکه های اجتماعی چه اتفاقاتی برای شما می‌افتد؟

رسانه کلیک – اگر در حال برنامه ریزی برای خداحافظی با شبکه های اجتماعی خود هستید، ممکن است در مورد آنچه که بعدا برایتان اتفاق می افتد کمی نگران باشید.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا به 6 اتفاقی که پس از خداحافظی با شبکه های اجتماعی برای شما رخ می دهد بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

مواجهه با واکنش های غیر منتظره

وقتی از شبکه های اجتماعی خارج شوید، اولین چیزی که با آن مواجه خواهید شد واکنش های یکسان دوستان و اطرافیان است. اولین نگرانی و مایه تعجب این افراد این است که آیا اتفاقی در زندگی دیجیتالی شما رخ داده است؟

احتمالا چند نفر از آنها سعی در راضی کردن شما به بازگشت مجدد به دنیای دیجیتال خواهند کرد. همچنین این توقف غیر عادی شما، تا مدت ها به موضوع اصلی بحث برخی از دوستانتان تبدیل می شود. اما در طرف دیگر این ماجرا احتمالا بعضی از افراد حتی ممکن است از تصمیم شما قدردانی کنند و این اقدامتان برای آنها نیز الهام بخش باشد تا از رسانه های اجتماعی خود دل بکنند.

در نهایت، افرادی در کنارتان خواهند ماند که تصمیم شما را قبول می کنند یا حداقل واکنش های آنها روی شما تاثیرگذار نخواهد بود. بهتر است یک دلیل قابل قبول را برای توضیح غیبت خود در رسانه های اجتماعی در میان صحبت‌های خود ارائه دهید (موثرترین روش های دل کندن از شبکه های اجتماعی).

احساس سردرگمی

خداحافظی با شبکه های اجتماعی

هر بار که مرورگر خود را باز می کنید، ممکن است تصمیمی که برای انجام کاری داشتید را فراموش کنید. شما نمی دانید کجا بروید، چرا که قبلا یا صفحه فیسبوکتان را چک می کردید یا سری به توئیتر و گوگل هنگ‌اوت می زدید.

اما اصلا جای نگرانی نیست؛ این حالت طولانی نخواهد بود، چراکه شما به زودی جلسات مختلفی را خواهید یافت. حتی ممکن است وقت بیشتری برای یادگیری یک سرگرمی جدید پیدا کنید. بهتر است مراقب وسوسه های مداوم سایت های شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام باشید. این سایت ها به شما اجازه می دهند مطالب خود را بدون حساب کاربری فهرست کنید.

خارج شدن از حلقه ارتباطات

بعد از خداحافظی با شبکه های اجتماعی یکی از اتفاقاتی که برای شما رخ می دهد، این است که نسبت به گذشته از بیشتر اتفاقات اطراف خود آگاه نخواهید بود. بسیاری از مکالمات خود در شبکه هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام یا توئیتر را از دست می دهید. این واضح است که در گذشته نیز شما برای مطالب طنز از این شبکه ها بازدید نمی‌ کردید بلکه شما مجبور بودید آنجا باشید!

آیا می خواهید عکس های تعطیلات بهترین دوست خود را ببینید؟ شما باید صبر کنید تا او بتواند آنها را برای شما ایمیل کند. دیگر وضعیت شما مانند قبل نیست که بتوانید به فیسبوک یا اینستاگرام بروید و همه تصاویر دوستانتان را مشاهده کنید، این در حالی است که افراد دیگر تمامی آن تصاویر را دیده اند، آیا می توانید به این شیوه ادامه دهید؟

برای مقابله با ترس از دست دادن اطلاعات این چنینی، می توانید فعالیت خود را در برنامه های پیام رسانی گروهی افزایش دهید. شما همچنین نیاز به یافتن راه های جایگزین (گاهی اوقات رفتن به مدرسه قدیمی ) برای برقراری ارتباط با دوستان خواهید داشت. به یاد داشته باشید که این راه حل باید برای هر دو طرف مناسب باشد.

دسترسی محدود به سایت های خاص

خداحافظی با شبکه های اجتماعی

تنها زمانی که حساب های فیسبوک و توییتر خود را حذف کرده باشید متوجه میزان وابستگی وسیع وب سایت ها به این غول های شبکه های اجتماعی خواهید شد. ممکن است مجبور به چشم پوشی از بسیاری خدمات مورد علاقه خود شوید چراکه شما حساب فیسبوک یا توییتر برای ثبت نام یک حساب کاربری در اختیار ندارید.

جستجو برای شغل مورد علاقه‌تان تا حدودی متوقف می شود

از دست دادن امکان جستجوی مشاغل مختلف شاید بدترین وضعیت فقدان حضور رسانه های اجتماعی باشد. این روزها مهارت های عالی رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار دائمی در توصیف شغل مورد استفاده قرار می گیرند.

شایان ذکر است که داشتن مهارت کافی در رسانه های اجتماعی گاه مهم تر از مهارت های فنی موردنیاز برای انجام وظایف به شمار می رود.

در حال حاضر حضور موثر در شبکه هایی مانند لینکداین، چت های توییتر، بحث‌ های گروهی فیسبوک؛ قطعا فرصت های بیشتری را برای پیشرفت در حرفه‌تان برای شما باز می کند.

این اتفاق بدی نیست و کاملا طبیعی است که وسوسه شوید و پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را دوباره احیا کنید (شخصیت شناسی شبکه های اجتماعی).

خداحافظی با شبکه های اجتماعی = زمان آزاد بیشتر

پس از خداحافظی با شبکه های اجتماعی فضای لذت بخشی برایتان محیا می شود که مدت ها از آن دور بوده اید. زندگی بدون رسانه های اجتماعی می تواند کاملا صلح آمیز باشد. هیچ نظری درباره جنگ ها، گفتگوی سیاسی، نقل قول های بد و … وجود ندارد. همچنین، شما باید کمترین نگرانی را در خصوص اطلاعات و کابوس های امنیتی در رابطه با رسانه های اجتماعی، داشته باشید.

بزرگترین سود این کار تغییر خودکار تمرکز روی آنچه که هر کس دیگری انجام می دهد به آنچه که شما انجام می دهید، خواهد بود. شما پهنای باند روانی ویژه ای که برای انجام کارهای ژرف به آن نیاز دارید را بدست آورده اید. مطمئنا، در طول سال ممکن است چندین بار برای حضور مجدد در رسانه های اجتماعی وسوسه شوید. زمانی که این اتفاق می افتد احساس گناه نکنید. گاهی اوقات خود را غافلگیر کنید.

کلام آخر

هنگامی که صحبت از رسانه های اجتماعی به میان می آید هرگز نگویید که قصد بازگشت به آنها را ندارید؛ برعکس شما باید آمادگی خود را برای بازگشت به رسانه های اجتماعی داشته باشید زیرا ممکن است برخی از جنبه های کاری شما نیازمند فعالیت در این فضا باشد. بنابراین بگردید و اگر می توانید یک راه حل مناسب پیدا کنید.

خداحافظی با شبکه های اجتماعی

بسیاری از مردم در حال رشد و لذت بردن از نوع تعامل پویا و سریعی هستند که رسانه های اجتماعی برای آنها فراهم می کند. اما برای بسیاری دیگر، رسانه های اجتماعی می توانند تاثیرات منفی به همراه داشته باشند. همانطور که می بینم، روش های درست و غلطی برای بهره‌مندی از رسانه های اجتماعی وجود ندارد. اگر ما بدون رسانه های اجتماعی وضعیت بهتری داشته باشیم، مطمئنا، هنوز هم این کار ارزش انجام دارد (نقش شبکه های اجتماعی در سلامت افراد).

همچنین، اگر بخواهید این بخش از زندگی خود را بهبود بخشیده و از آن بگذرید، راه هایی برای شروع دوباره لذت بردن از رسانه های اجتماعی وجود دارد. نظر شما در رابطه با خداحافظی با شبکه های اجتماعی برای همیشه یا یک مدت زمان محدود چیست؟ 

Source: makeuseof

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *