۵ خانواده ثروتمند آسیا / ثروت هنگفت این افراد از کجا آمده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، ۲۰ خانواده آسیایی حدود ۴۹۵ میلیارد دلار ثروت در اختیار خود دارند. این خانواده‌ها عمدتا در هند و هنگ کنگ زندگی می‌کنند. در این گزارش به بررسی کسب و کار و میزان ثروت پنج خانواده از ثروتمند‌ترین خانواده‌های آسیا می‌پردازیم.

موکش آمبانی

موکش آمبانی ریاست یک شرکت چند منظوره در بمبئی را به عهده دارد. او رئیس بزرگترین مجتمع پالایش نفت جهان است. وی کار خود را در زمینه‌های تکنولوژی و خرده فروشی هم توسعه داده است. محل زندگی موکش عمارتی ۲۷ طبقه است که به نقل از بلومبرگ، گران‌ترین ملک خصوصی دنیا محسوب می‌شود. ثروت او هم اکنون ۹۰ میلیارد دلار است.

موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد آسیا

خانواده هارتونو

خانواده هارتونو با ۳۶ میلیارد دلار ثروت، ثروتمند‌ترین خانواده اندونزی هستند. پدر این خانواده اوی وی گوان ابتدا در سال ۱۹۵۰ یک برند سیگار را خریداری و آن را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیگار اندونزی تبدیل کرد. پس از مرگ او پسران او در بانک مرکزی آسیا در اندونزی سرمایه گذاری کردند و این سهم هم اکنون عمده ثروت این خانواده را تشکیل داده است.

براداران هارتونو

خانواده میستری

کسب و کار خانواده میستری در سال ۱۸۶۵ در هند به راه افتاد. زمانی که پدربزرگ پالنجی میستری یک شرکت ساختمانی را با یک مرد انگلیسی راه اندازی کرد. اکنون کسب و کار این خانواده در زمینه مهندسی و ساخت و ساز نیز توسعه پیدا کرده است. این خانواده در گروه تاتا که کنترل کمپانی لندرور را بر عهده دارد نیز سهم دارد. ثروت این خانواده اکنون ۳۴ میلیارد دلار است.

میستری

خانواده کوک

کوک تاک سنگ در سال ۱۹۷۲ شرکت سان هونگ کای را در هنگ کنگ تاسیس کرد و از آن زمان این شرکت به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت و ساز این شهر تبدیل شده و ثروت هنگفتی را برای خانواده کوک به ارمغان آورده است. او در سال ۱۹۹۰ فوت کرد و پسرانش کنترل کسب و کار را به دست گرفتند. اکنون ثروت آن‌ها معادل ۳۱ میلیارد دلار است.

خانواده کوک

خانواده چیراوانونت

چیا اک چور از روستای ویران شده خود در جنوب چین فرار کرد و در تایلند زندگی جدیدی را شروع کرد. او در سال ۱۹۲۱ با برادرش بذر سبزیجات می‌فروخت. یک قرن بعد اکنون پسر او، دانین چیراوانونت، مدیرعامل یک شرکت چند منظوره غذایی، خرده‌فروشی و واحدهای مخابراتی است. ثروت او هم اکنون ۳۰ میلیارد دلار است.

خانواده چیراوانونت

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *