تصویب طرح صیانت قانونی نیست/ به نمایندگان برای تصویب طرح فشار وارد کردند!

به گزارش تجارت‌نیوز، طرح صیانت از فضای مجازی امروز در حالی با ۱۸ رای در کمیسیون مشترک تصویب شد که بررسی این طرح در دستور کار مجلس نبود. همانطور که نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس اعلام کرد این جلسه فقط یک دعوت شخصی بوده است. اما چگونه در یک جلسه شخصی کلیات طرح صیانت تصویب شده است؟

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان آباد در مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بنده در جلسه کمیسیون نبودم. دلیل این امر هم این بود که برگزاری این جلسه فرایند آیین‌نامه‌ای و پارلمانی خود را طی نکرده بود و وجاهت قانونی نداشت.

وی ادامه داد: بنده امروز در صحن علنی هم اعلام کردم و رئیس مجلس هم تایید کرد که این جلسه تنها یک دعوت شخصی است و در دستور کار مجلس نیست. اما به هر حال جلسه را تشکیل دادند  و به زعم خودشان کلیات طرح صیانت را تصویب کردند. این در حالی است که طرح به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شده و باید جلسات کمیسیون به منظور رفع ایرادات آن برگزار شود.

نوری گفت: این رای‌گیری وجاهت قانونی و پارلمانی نداشته و ندارد. از زمانی که جلسات مجلس تشکیل شده هیچ‌گاه در زمان تصویب بودجه به موضوع دیگری رسیدگی نمی‌شد و چنین اتفاقی بی‌سابقه است. مگر چه چیزی در طرح است که برای تصویب آن باید قانون دیگری زیر پا گذاشته شود؟

اما چرا طرح صیانت تصویب شد؟

نوری قزلجه قبل از تشکیل این جلسه گفته بود که امروز می‌خواهند در ۴۵ دقیقه برای طرح صیانت تصمیم‌گیری کنند. او گفته بود طبق آیین نامه داخلی مجلس نباید جلسات کمیسیون‌ها در زمان بررسی بودجه تشکیل شود. از طرفی ما نمی‌توانیم موضوع به این مهمی را در ۴۵ دقیقه بررسی کنیم.

اما با این همه کلیات این طرح در همین جلسه تصویب شد. نوری می‌گوید: از بیرون به نمایندگان این کمیسیون فشار وارد کردند که طرح باید تصویب شود! تماسهای زیادی با نمایندگان گرفته شده است.

لغو طرح صیانت

انوری می‌گوید جلسه تصویب کلیات طرح صیانت فرایند آیین‌نامه‌ای و پارلمانی خود را طی نکرده وجاهت قانونی ندارد. حالا جلال رشیدی کوچی تنها نماینده مخالف طرح صیانت از کابران فضای مجازی هم از احتمال لغو این مصوبه خبر داده و گفته تا کنون ۵۵ امضا برای لغو این مصوبه در مجلس جمع شده و تعداد امضاها هم در حال افزیش است.

امضاکنندگان این نامه می‌خواهند مصوبه امروز کمیسیون مشترک لغو شود و طرح به صحن مجلس برگردد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *