وعده واگذاری ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان توانمند

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز سه شنبه در نشست خبری پایان سفر خود به استان گلستان سخنانی مطرح کرد. مهمترین این صحبت‌ها در ادامه می‌خوانید.

*باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

*خوشبختانه در استان گلستان با فداکاری و ایثار نیروهای مسلح امنیت خوبی برقرار بوده و با تلاش فرهنگی مسئولان شاهد وحدت و همدلی میان همه مردم و اقوام مختلف هستیم.

*استان گلستان دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار گسترده و مستعد در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری است، استان گلستان اهمیت ویژه‌ای در کشور دارد و خوشحالم که در این سفر حدود ۵۸۶ طرح و پروژه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

*تفاهم‌نامه همکاری میان برخی از بانک‌های عامل کشور و مسئولین اجرایی استان گلستان به ارزش حدود ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این منطقه امضا شد که باید مسئولان استان گلستان برای اجرای این توافقات و تحول استان تلاش کنند.

*استان گلستان از تنوع آب و هوایی و استعدادهای مناسب کشاورزی برخوردار است، باید زمینه‌های لازم برای تشویق مردم به توسعه کشاورزی و کشت محصولات متنوع با بهره‌وری بیشتر و مصرف آب کمتر را فراهم کنیم.

*مردم این استان نباید در کنار دریای خزر دچار مشکل آب باشند و باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت در راستای نمک زدایی از آب و توسعه کشت گلخانه ای تلاش کنیم.

*در سفر گذشته کاروان تدبیر و امید به استان گلستان تصمیم گرفتیم تا ۲۲ هزار هکتار از اراضی این استان زهکشی شوند و امروز بیش از این انجام شده است، ایجاد منطقه آزاد اینچه برون و سایر پروژه‌های استان گلستان، توسط دولت دنبال می‌شود؛ لایحه منطقه آزاد به مجلس فرستاده شده و امیدواریم از سوی مجلس مورد موافقت قرار گرفته و انجام شود.

*پارک ملی گلستان، خلیج گرگان و آشوراده مناطقی مهم و دارای جاذبه‌های فراوان هستند و می‌توانند مرکزی برای جذب گردشگر باشند.

*درخصوص برنامه‌های دولت دوازدهم برای تکمیل پروژه پتروشیمی گلستان که عملیات احداث آن از ۱۲ سال قبل آغاز شده است، باید بگویم که در سفر قبلی هم یکی از موارد مهم مدنظر دولت بود اعلام کرده ایم که اگر بخواهد به تولید اوره بپردازد باید بازاریابی کند و با توجه به تولید بالای اوره در کشور، یافتن مشتری برای محصول به عهده خود سهامداران پروژه است.

*اگر این مجتمع محصول تولیدی خود را تغییر دهد، دولت آماده همکاری است. در جلسات دولت در مورد استان گلستان با وزیر نفت هم گفت و گو هایی انجام و تاکید شد که دولت به تعهد خود درمورد این پروژه برای تامین گاز عمل خواهد کرد اما اینکه چه محصولی تولید شود، این بر عهده سهامداران است . دولت به تعهد خود برای تامین گاز پتروشیمی گلستان عمل می کند.

*باتوجه به وجود استعدادهای فراوان و وجود نخبگان ترکمن از جمله زنان توانمند در استان گلستان، همزیستی مسالمت آمیز ترکمن‌ها در کنار سایر اقوام استان از مزیت‌ها و نعمت‌های گلستان است که می‌تواند و باید الگوی دیگر استان‌های دارای اقوام مختلف باشد.

*اصرار ما در دولت از ابتدا این بوده که از اقوام ایرانی و مذاهب مختلف در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم و دولت به این شعار خود متعهد بوده و عمل کرده است.

*واگذاری ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان توانمند و شایسته را با جدیت پیگیری می‌کنیم و معتقد هستیم هر کسی شایسته تر و توانمندتر باشد باید بکار گرفته شود.

*درباره پیشرفت پروژه های مهم استان از جمله کریدور ریلی اینچه برون، منطقه آزاد و بندر استان گلستان باید بگویم که راه آهن اینچه برون و اتصال آن به منطقه CIS برای ما بسیار مهم بوده و سرمایه گذاری خوبی برای آن انجام شده است.

*به گفته وزیر راه با اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه ارزی و مقدار قابل توجهی سرمایه ریالی این پروژه در مسیر اجرا قرار گرفته است.

*درمورد منطقه آزاد هم دولت اقدامات خوبی انجام داده و طرح آن تصویب شده است که مسیر بین مجلس و شورای نگهبان برای تایید نهایی را طی می‌کند که در اینصورت شاهد تحول خوبی در منطقه اینچه برون خواهیم بود که از اهمیت بالایی برای منطقه و کل کشور برخوردار است.

*پروژه‌های ریلی “رشت به آستارا”، ” قزوین به رشت” و راه آهن “چابهار به زاهدان” از طرح‌های ریلی مهم هستند که نقش زیادی در ترانزیت کالا ایفا خواهند کرد و از مسیر های اصلی در این زمینه هستند که تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها تحول بزرگی برای ایران و منطقه خواهد بود.

*درخصوص مذاکرات با ترکمنستان درخصوص راه آهن اینچه برون باید بگویم که مذاکرات درمورد مسائل و محاسبات مالی با ترکمنستان انجام شده، بدهی‌ها پرداخت شده و مانعی از نظر ما برای این پروژه وجود ندارد.

*روابط خوبی با همسایگان خود داریم و تلاش می کنیم که این روابط صمیمی تر و بهتر شود و جز با یکی دو کشور جنوبی که مشکلاتی وجود دارد، با بقیه همسایگان روابط ما خوب و صمیمی است.

*آن یکی دو کشور نیز باید خودشان مشکلات خود را حل کنند و با پایان بحران یمن مسیر برای بهبود روابط هموار می‌شود و می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

*گلستان مزیت های خاص خود را دارد خلیج بی نظیر گرگان، جاذبه های فراوان گردشگری همچون پارک ملی گلستان و منطقه آشوراده و کشاورزی از مزایای این استان است.

*خوشبختانه آمار بیکاری استان گلستان زیر متوسط کشوری است و رونق گردشگری در این استان می تواند تحول بزرگی در اشتغال گلستان ایجاد کند.

*دولت برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای سال آینده طرح دارد که ۴ هزار واحد از این طرح برای استان گلستان در نظر گرفته شده و برای خانه اولی‌ها تسهیلات با نرخ سود۶ درصد در نظر گرفته‌ایم تا در کنار اختصاص تسهیلات و امکانات دولتی همچون زمین برای ساخت این واحدهای مسکونی، این طرح از سوی توسعه‌گرها سال آینده اجرا شود.

*احیای خلیج گرگان با همه اصول زیست محیطی کار درست و مهمی است.

*آب دریای خزر اول برای مردم سواحل این دریا است ، بعد از آن اگر نیاز شد برای حل مشکل کم آبی دیگر استانها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

*برای تامین آب شرب مورد نیاز در استان های مختلف کشور راه های مختلفی داریم که یکی از آنها استفاده از آب دریاهای شمال و جنوب است.

*برای حل مشکل خلیج گرگان مشکل اعتباری نداریم و منتظر نظر کارشناسان در این زمینه هستیم .

*از رسانه ها می خواهم، قول هایی که ما به مردم می‌دهیم را نظارت کرده و پیگیری کنند، به دولت و دیگر دستگاه‌های مسئول تذکر بدهند، نقد کنند و اشکالات را بگویند.

*شما رابط بسیار خوبی بین دولت و مردم هستید برای انتقال نظرات مردم و امیدوارم با تلاش همگانی شاهد ایرانی آبادتر، پررونق‌تر و سرافرازتر باشیم.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *