قیمت انواع گل در بازار چند است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران از رکود حاکم بر بازار گل خبر داد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید و نوسان قیمت گل در پی افزایش هزینه‌های تولید، رکود سنگینی بر بازار حاکم است.

وی افزود: اگر رکود بر بازار گل و گیاه حاکم نبود، بی شک قیمت گل بالاتر از نرخ‌های کنونی در بازار بود.

شاهرخی با اشاره به اینکه هیچ رقم گل شاخه‌ای به بازار‌های هدف صادر نمی‌شود، بیان کرد: با توجه به آنکه تجاربازار‌های هدف، خواهان کیفیت گل یکنواخت با شاخه گل ۷۰ سانتی متر و غنچه ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی متر هستند، از این رو امکان صادرات وجود ندارد.

رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران ادامه داد: هم اکنون بسیاری از تجار عراقی به گلخانه‌های شمال و محلات می‌روند و کامیون کامیون گلدان‌های ریشه‌ای و بیرونی از کشور بیرون می‌برند.

به گفته وی، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید اعم از لوله‌های گلخانه، کاغذ، ربان، سبد و سایر ملزومات و واردات پیاز و نشا گل با ارز آزاد نمی‌توان پیش بینی خاصی را راجع به بازار گل در ایام پایانی سال داشت.

شاهرخی نرخ هر شاخه گل رز را از ۸ تا ۱۲ هزار، آنتوریوم ۳ تا ۵ هزار، لیلیوم ۳۰ تا ۳۵ هزار، مریم ۴ تا ۸ هزار، میخک دسته‌ای ۱۲ هزار و نرگس ۶ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در گل فروشی‌های لوکس در مناطق بالای شهر ممکن است که با نرخ‌های بالاتری به فروش رسد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی سال برای خرید گل انتظار می‌رود که بازار از حالت رکود خارج شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *