۵ اطلاعیه انتخاباتی اتاق تهران در ۴۸ ساعت اخیر

به گزارش تجارت‌نیوز، اتاق بازرگانی تهران در آستانه برگزاری انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان این اتاق اطلاعیه‌هایی را منتشر و درباره مسائل مختلف مربوط به انتخابات اتاق بازرگانی پیش‌رو توضیحاتی داده است.

هتل لاله میزبان انتخابات تمام الکترونیکی اتاق تهران

در اطلاعیه نخست اتاق بازرگانی تهران آمده است: به اطلاع اعضای محترم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران می‌رساند، انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران روز شنبه ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۷ در بازه زمانی قانونی از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در هتل لاله تهران (واقع در خیابان فاطمی، نبش خیابان حجاب) برگزار می‌شود. تمام اعضای اتاق تهران که واجد شرایط زیر باشند می‌توانند در انتخابات شرکت و به نامزدهای موردنظر خود رأی بدهند:

کارت بازرگانی یا عضویت در روز انتخابات دارای اعتبار باشد.
کارت بازرگانی یا عضویت دارای حداقل یک سال سابقه باشد. لازم به ذکر است سابقه کارت عضویت حقیقی باید ۱۸ ماه (یک سال و نیم) باشد.
افراد واجد شرایط باید با در دست داشتن کارت بازرگانی یا کارت عضویت در بازه زمانی مشخص شده قانونی برای رأی‌دهی به محل مورد نظر مراجعه کنند. تاکید می‌شود رأی‌گیری به صورت وکالتی انجام نمی‌شود و صرفاً شخصی که کارت (حقیقی یا حقوقی) به نام او صادر شده می‌تواند در انتخابات رأی بدهد.

توصیه می‌شود رأی‌دهندگان علاوه بر کارت بازرگانی و عضویت، کارت ملی خود را برای مرحله احراز هویت و تایید استعلام همراه داشته باشند.

انتخابات رأس ساعت ۱۸ به پایان می‌رسد مگر این که با نظر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، لازم باشد مدت زمان تمدید شود. برابر قانون امکان تایید تا ۳ ساعت پیش‌بینی شده است.

شمارش آرا، پس از پایان رأی‌گیری آغاز شده و نتایج اولیه، پس از اتمام شمارش و تایید انجمن نظارت بر انتخابات اعلام می‌شود.

برگزاری به صورت الکترونیکی

در اطلاعیه شماره دو هیات نظارت آمده است: فرآیند رأی‌دهی در نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از ۸ صبح روز شنبه ۱۱ اسفندماه ۹۷ آغاز می‌شود. رأی‌دهندگان محترم باید برای ورود به سالن رأی‌گیری کارت بازرگانی یا عضویت خود را ارائه دهند.

پس از آن در محل تعیین شده با تحویل کارت بازرگانی یا عضویت و ارائه کارت ملی برای احراز هویت و استعلام اعتبار کارت و مشخص شدن واجدشرایط بودن آن، یک کارت الکترونیکی مخصوص برای رأی‌دهی به شخص داده و به سمت زون‌های رأی‌گیری هدایت می‌شود.

در هر یک از زون‌های رأی‌گیری، دستگاه‌های رأی‌دهی مکانیزه تعبیه شده است. اگرچه بهتر است رأی‌دهندگان محترم، از قبل انتخاب‌های خود را مشخص و روی کاغذ یادداشت کرده باشند اما روی تمامی میزها در کنار دستگاه اخذ رأی نام نامزدها و کد انتخاباتی آنها درج شده است.

با قرار دادن کارت روی محل مشخص شده، دستگاه فعال شده و رأی‌دهنده می‌تواند به ترتیب با وارد کردن کدهای انتخاباتی به نامزدهای مورد نظر خود رأی بدهد. بعد از وارد کردن هر کد، نامزد روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود. در صورت نیاز به اصلاح نیز رأی‌دهنده می‌تواند تا قبل از تایید نهایی، آرای خود را اصلاح کند و تغییر دهد.

بعد از پایان وارد کردن کدهای انتخاباتی تمامی نامزدهای موردنظر، شخص باید کلید تایید را فشار دهد. تا فهرست انتخاب شده به او نمایش داده شود. با تایید مجدد فرآیند انتخاب پایان یافته و علاوه بر ذخیره شدن در حافظه دستگاه، آرا روی کاغذ نیز چاپ شده و بعد از چند ثانیه نمایش کوتاه به رأی‌دهنده، به داخل صندوق تعبیه شده در زیر دستگاه انداخته می‌شود.

فرد رای‌دهنده، سپس کارت الکترونیکی خود را برداشته و با مراجعه به قسمت خروجی سالن رأی‌گیری و تحویل آن به متصدیان این بخش، کارت بازرگانی یا عضویت خود را تحویل گرفته و از سالن خارج می‌شود.

لزوم رعایت سقف تعداد آرا در هر رشته فعالیت‌

در اطلاعیه سوم هم آمده است: بر اساس آنچه در شورای عالی نظارت مصوب شده، ترکیب ۴۰ نفره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران شامل ۱۶ نماینده در رشته فعالیت بازرگانی، ۱۴ نماینده در رشته فعالیت صنعت، ۶ نماینده در رشته فعالیت کشاورزی و ۴ نماینده در رشته فعالیت معدن است.

لذا رأی‌دهندگان می‌توانند هنگام ثبت رأی خود از طریق دستگاه رأی‌گیری الکترونیکی، به حداکثر۴۰ نامزد رأی بدهند.

بر همین اساس رأی‌دهندگان باید در هر رشته حداکثر به تعداد مشخص شده رأی بدهند که در رشته بازرگانی حداکثر تا ۱۶ نفر، رشته صنعت حداکثر تا ۱۴ نفر، رشته کشاورزی حداکثر تا ۶ نفر و برای رشته معدن حداکثر تا ۴ نفر تعیین شده است.

لازم به ذکر است برای رأی‌دهی به نامزدها نیاز به رعایت ترتیب مشخصی نیست، اما تعداد مشخص شده وارد برنامه دستگاه رأی‌دهی شده و شخص نمی‌تواند به بیش از تعداد مشخص شده در هر رشته رأی بدهد.

دعوت از خبرنگاران و عکاسان برای حضور در رویداد انتخابات

در اطلاعیه شماره چهار هیات نظارت بر انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران آمده است: برای پوشش خبری و تصویری انتخابات اتاق تهران و به دلیل ضرورت شفافیت و صداقت در اطلاع‌رسانی، به خبرنگاران حوزه اتاق تهران و عکاسان روزنامه‌ها، نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری رسمی و ثبت شده، بعد از شناسایی و ثبت‌نام توسط روابط عمومی، یک کارت شناسایی گردن‌آویز تحویل داده می‌شود که در زمان حضور در محل انتخابات باید آن را همراه خود داشته باشند. لازم به ذکر است دارندگان این کارت صرفاً مجاز به تردد در محل‌های مجاز و حضور در اتاق خبرنگاران هستند و ورود به زون‌های رأی‌گیری ممنوع است.

لازم به ذکر است ورود افراد غیرخبرنگار، وابستگان و فعالان رسانه‌ای نامزدها به حوزه انتخابات ممنوع است و به آنها اجازه حضور بین خبرنگاران داده نخواهد شد. ضمن این که از هر رسانه حداکثر یک خبرنگار و یک عکاس می‌تواند در محل انتخابات حضور داشته باشد.

امکان استعلام آنلاین واجدشرایط بودن کارت‌های بازرگانی و عضویت

در اطلاعیه شماره ۵ هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران آمده است: با توجه به شرایط کارت‌های بازرگانی و عضویت اعم از حقوقی و حقیقی برای حضور در انتخابات، انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور سامانه‌ای را فعال کرده است که تمامی اعضای محترم اتاق تهران می‌توانند واجد شرایط بودن کارت خود برای حضور در انتخابات را از این طریق استعلام بگیرند.

تمامی اعضا می‌توانند با وارد کردن شماره کارت بازرگانی یا عضویت خود در سامانه مربوطه استعلام کنند که آیا مجاز به رأی‌دهی در انتخابات یازدهم اسفند ماه ۹۷ هستند یا خیر. هم‌چنین در صورتی که احدی از اعضا نسبت به نتیجه استعلام اعتراض داشته باشد می‌تواند از طریق همین سامانه «فرم درخواست بررسی مجدد» را پر کند تا در اسرع وقت به اعتراض او رسیدگی شود. تاکید می‌شود که اعتراضات در روز انتخابات قابل بررسی و رسیدگی نیست.

هم‌چنین در این سامانه فیلم‌های آموزشی از نحوه رأی‌دهی با ماشین‌های مکانیزه روز انتخابات قرار داده شده است که می‌تواند مورد استفاده رأی‌دهندگان قرار گیرد.

لازم به ذکر است انجام این فرآیند و اطلاع از واجد شرایط بودن کارت، فرآیند رأی‌گیری در روز انتخابات را برای فعالان اقتصادی و اعضای اتاق تهران تسهیل می‌کند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *