قیمت مرغ در ماه رمضان ارزان نمی‌شود / قیمت واقعی مرغ ۱۴ هزار تومان است

به گزارش تجارت‌نیوز، یک ماه بیشتر تا شروع ماه مبارک رمضان باقی نمانده تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار روز گذشته اعلام کردند که قیمت تخم‌مرغ در ماه رمضان ارزان می‌شود این درحالی است که تولیدکنندگان مرغ گوشتی می‌گویند که قیمت واقعی مرغ ۱۱  هزار و ۵۰۰ تومان نیست و قیمت مرغ در ماه رمضان باید گران شود.

قیمت واقعی مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰  تومان نیست

در همین حال دبیر انجمن شرکت‌های تولیدکننده مرغ گوشتی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان ارزان می‌شود یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر هر کیلو مرغ در میادین به قیمت۱۱ هزار تومان عرضه می‌شود این درحالی است که این نرخ واقعی نیست. دولت به اجبار قصد دارد که قیمت مرغ را در بازار کنترل شده عرضه و هدایت کند و همین موضوع باعث زیان تولیدکنندگان شده است. ما معتقدیم قیمت مرغ در ماه رمضان ارزان نمی‌شود.

علی صابری به قیمت واقعی مرغ در سطح بازار اشاره کرد و افزود: قیمت واقعی مرغ در سطح بازار بالاتر از آن چیزی است که دولت ادعا می‌کند. به طوری‌که دولتی‌ها معتقدند که قیمت هر کیلو مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است در حالی‌که این نرخ سه هزار تومان پایین‌تر از قیمت کارشناسی شده‌ای است  که تولیدکننده ادعا دارد. ما معتقدیم که مردم باید هر کیلو مرغ را به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کنند.

آمار مرغداری‌های کشور در سال ۹۷

او اظهار کرد: متاسفانه دولت مداما قصد دارد که با اعمال برخی سیاست‌های انقباضی و به زور نرخ مرغ را پایین‌تر از قیمت تمام شده آن خریداری و به سطح بازار عرضه کند. چنانچه این روند ادامه یابد تولیدکننده توان خودش را از دست خواهد داد.

تثبیت قیمت مرغ موقت است

صابری معتقد است که تثبیت قیمت مرغ موقت است و از این پس دولت نمی‌تواند نرخ کالاها را برای همیشه ثابت نگه دارد؛ چرا که در این بازه زمانی تولیدکنندگان در برابر این نوع نرخ‌های اعمال شده موضع گرفته‌اند و براین باورند که باید نرخ فعلی اصلاح شود.

صابری درباره این پرسش که آیا در ماه‌های آتی با کمبود مرغ در بازار رو به رو خواهیم شد؟ پاسخ داد: تمام تجهیزات و فناوری ما برای رونق تولید و تامین نیاز مردم فراهم است. هیچ کمبودی به لحاظ سرمایه‌گذاری و علمی و فنی نداریم. در حال حاضر تنها چالش ما کمبود علوفه است. امیدواریم با واردات خوراک مرغ بتوانیم موجبات رونق تولید را فراهم آوریم.

او در توصیه‌ای به دولتمردان گفت: چنانچه قرار باشد که برخی سیاست‌ها پابرجا باشد، تولید به مخاطره خواهد افتاد و از این پس باید خواب رونق تولید را دید. متاسفانه سال گذشته دولت تنها به دنبال کنترل قیمت بوده و همین موضوع تبعات جبران ناپذیری را برای تولید به همراه داشته است.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *