هشدار سایپا به نمایندگی‌ها / دریافت «شیرینی فروش» و «حق نمایندگی» تخلف است

به گزارش تجارت‌نیوز، یک خریدار درباره اقدام یکی از نمایندگی‌های سایپا به تجارت‌نیوز گفت: با حضور در یکی از نمایندگی‌های سایپا واقع در یکی از مناطق جنوب غرب تهران برای نام‌نویسی و خرید خودرو ساینا اقدام کردم، مسئول نمایندگی فرمی را در اختیارمان قرار داد.

او افزود: علاوه بر قیمت خام خودرو گزینه‌ای قیمت بیمه بدنه و کارت‌های طلایی دو یا چهار ستاره نیز در این فرم درج شده بود؛ متاسفانه مسئولان این نمایندگی بدون هیچ پرس و جویی بیمه بدنه که بار مالی ۸۰۰ میلیونی تومانی را به همراه داشت به دوش ما انداختند.

این خریدار در ادامه اظهار کرد: نکته قابل توجه بعد از کسر پول بیمه این بود که مسئولان نمایندگی درخواست وجه نقد بالغ بر ۳۰۰ هزار تومان را به عنوان «حق نمایندگی یا حق ثبت نام» مطالبه کردند؛ این درحالی است که درباره چنین موضوعاتی هیچ کجا اطلاع رسانی نشده بود. در حقیقت این نوع موارد برای ما جای ابهام و سوال داشت که چرا یک نمایندگی هزینه‌های جانبی را برای خریداران تحمیل می‌کند.

او گفت: درباره چرایی اخذ وجه نقدی از افراد مسئول در نمایندگی نام برده پرس و جو کردیم افراد به طور علنی اعلام کردند که دریافت این مبلغ شیرینی است که از سوی خریداران به کارمندان ارائه می‌شود و این روال مرسوم است. از بقیه هم اخذ می‌شود؛ این مسئول نمایندگی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد که قبل از عید کارمندان ما از مشتری‌ها مبلغ بیشتری اخذ می‌کردند.

این خریدار گفت: برای صحت و سقم این موضوع به چند نمایندگی دیگر تماس گرفتیم و این پرسش را مطرح کردیم که آیا دریافت حق نمایندگی در زمان نام‌نویسی مرسوم است یا خیر؟ افراد پاسخ منفی دادند. حتی به طور تلفنی نیز به نمایندگی نام برده تماس گرفتم و سوال را مجدد برای کارمندان مطرح کردیم اما پشت تلفن با جواب منفی آنها مواجه شدیم!

برخورد سایپا با خاطیان

بر این اساس روابط عمومی شرکت سایپا به تجارت‌نیوز اعلام کرد: عنوانی با موضوع «حق نمایندگی یا حق شیرینی» در نمایندگی‌های رسمی خودروسازی سایپا وجود ندارد و هر نمایندگی که در سراسر کشور چنین درخواستی را از مشتری‌های این گروه خودروسازی داشته، تخلف است که با آنها برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *