پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جدید / روزهای آرامی در راه است

به گزارش تجارت‌نیوز، اواخر هفته گذشته نشست کمیسیون برجام به جمع‌بندی رسید و پیش از شروع هفته جاری اعلام شده اینستکس عملیاتی شده است.

بازار متشکل ارزی راه‌اندازی خواهد شد، اخبار پی در پی از اجلاس G20 به بازارهای جهانی سیگنال‌های مثبت داده و در عین حال قرار است نشست مهم اوپک برگزار شود. حال فعالان بازار در پیش‌بینی معتقدند که قیمت ارز و طلا تا پایان هفته جاری از آرامش نسبی برخوردار است.

براساس برآوردهای انجام شده در هفته اخیر شاخص کل بورس تهران از سطح ۲۳۴ هزار واحدی در هفته پایانی خرداد ماه با رشد ۵٫۸ درصدی توانست هفته اول تیر ماه را با صعود بیش از ۱۳ هزار واحدی به پایان ببرد و پربازده‌ترین بازار شود. طلا نیز بازدهی ۰٫۰۴ درصدی را ثبت کرد اما همزمان سکه امامی بازدهی منفی ۱٫۵ درصدی داشت و دلار نیز افت ۱٫۹ درصدی را ثبت کرد.

این هفته حباب سکه می‌ترکد؟

در همین حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان هفته جاری ثابت باقی می‌ماند؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به عملیاتی شدن اینستکس و آرامش قیمت طلا در بازارهای جهانی به نظر می‌رسد تا پایان هفته قیمت طلا روزهای پر آرامشی را طی کند؛ البته این در شرایطی است که هیچ اتفاق سیاسی غیر قابل پیش‌بینی به یک‌باره در کشور رخ ندهد.

محمد کشتی‌آرای به وضعیت قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته قیمت ارز نوسان شدیدی را نداشت. همچنین قیمت طلا در بازارهای جهانی از یک ثبات نسبی برخوردار بود. به طوری‌که در مدت زمان مورد اشاره قیمت سکه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار بین هزار تا سه هزار تومان کاهش یافت.

او در بخش دیگر سخنانش به وضعیت قیمت سکه نیز اشاره و اظهار کرد: هفته گذشته حباب قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی حدود ۳۴۰ هزار تومان کاهش یافت که پیش‌بینی می‌شود این حباب تا پایان هفته جاری روند نزولی‌تر را بپیماید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *