افت دلار و سکه و رشد شاخص بورس / بروز نااطمینانی‌های جدید در اقتصاد / بانک‌ها همچنان در پی پول‌های جدید

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با ۰٫۸ درصد کاهش، ۱۱ هزار و ۸۹۸ تومان اعلام شده است.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۳ مرداد تا ساعت ۱۷ با ۲۴ هزار تومان کاهش به چهار میلیون و ۱۳۳ هزار تومان رسید.

اما در بازار سهام چه اتفاقی رخ داد؟ بورس تهران امروز با هیجان بیشتری دنبال شد و بالاخره توانست از سقف قبلی خود عبور کند. در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۰٫۴۲ درصدی، بیش از هزار واحد افزایش یافت و با ثبت رکوردی تازه در کانال ۲۵۵ هزار واحدی قرار گرفت.

در همین حال امروز انتشار برخی اخبار نگرانی‌هایی درباره افزایش نااطمینانی‌های حوزه اقتصاد را به همراه داشت. توقیف نفتکش سوخت قاچاق در خلیج فارس ،اعلام توقف خط تولید سایپا دیزل، توقف تولید سراتو و عدم همکاری شرکت کره‌ای کیاموتورز با ایران و شرکت سایپا و همچنین انتشار جزییات دادگاه معاون پیشین ارزی بانک مرکزی از جمله اخبار قابل توجه امروز بودند.

از سوی دیگر امروز سخنگوی دولت نشست خبری داشت که در آن با اشاره به حذف صفر از پول ملی گفت: در دولت‌های قبل هم حذف ۴ صفر از پول ملی مطرح بوده اما بحث ما انطباق با واقعیت‌های جامعه است و کاهش صفر هیچ ربطی نه در کاهش و نه در افزایش تورم و قدرت خریدم مردم نخواهد داشت.

در همین حال امروز تجارت‌نیوز گزارشی درباره آغاز فصل جدید تجاری میان ایران و امارات منتشر کرده که در آن به نقل از نایب رئیس دوم اتاق مشترک ایران و امارات متحده عربی نوشته شده است: امارات متحده عربی در مبادلات تجاری و اقتصادی‌اش تجدید نظر کرده و نیازمند بازار ایران است. با ورود آنها به ایران فصل جدید تجاری میان ایران و کشورهای عربی رقم خواهد خورد.

بحران بانکی نیز از دیگر مسائلی بوده که امروز تجارت‌نیوز به آن پرداخته است. یک نماینده مردم در مجلس با اشاره به برخی تخلفات در بانک‌ها به تجارت‌نیوز گفته است: برخی بانک‌ها تاریخ قراردادهای جدید را به عناوین مختلف به قبل از صدور بخشنامه نرخ سود ۱۵ درصد انتقال داده‌اند تا از این طریق بتوانند سپرده‌های بانکی بیشتری را جذب کنند.

در عین حال همچنان بانک‌ها در تلاش هستند به روش‌های مختلف برای جذب پول‌های مردم تبلیغ کنند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *