پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / خرید طلا بهتر است یا سکه؟

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته دنیا بر وفق سرمایه‌گذارانی بود که به جای خرید سهام به سراغ بازار دلار و طلا رفته بودند. طبق آخرین بررسی‌ها سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی نشان می‌داد نرخ‌ها در بازار ارز و طلا روند صعودی به خود گرفتند اما در دیگر بازار مالی یعنی بازار سهام رفتار بازار طبق پیش‌بینی‌ها نبود و سهامداران متضرر شدند.

در نهایت بازارها در هفته اخیر چنین وضعیتی داشتند؛ بازدهی بورس منفی ۱٫۳ درصد، دلار مثبت ۱٫۷ درصد و طلا و سکه هم به یک میزان و معادل ۱٫۱ درصد مثبت.
حال در این شرایط که روند بورس منفی شده، دلار مثبت شده و طلا مثبت باقی مانده چه سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی ممکن است جو مثبت بازار طلا و سکه را برهم زند؟

آیا آرامش در بازار سکه و طلا ادامه‌دار است؟

در همین حال رئیس اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت طلا تا پایان این هفته ارزان شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: در روزهای اخیر انس جهانی طلا روند کاهشی به خود گرفت و به کانال یک هزار و ۴۵۹ دلار رسید. طبیعتا با کاهش قیمت انس جهانی قیمت طلا هم تا پایان این هفته قدری ارزان خواهد شد.

ابراهیم محمدولی افزود: خوشبختانه طی دو ماه اخیر شاهد آرامش بازار طلا و سکه هستیم و به نظر می‌رسد که ثبات قیمت طلا و سکه ادامه‌دار باشد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در این شرایط خرید مصنوعات طلا به صرفه است یا سکه؟ اظهار کرد: همیشه توصیه ما به مردم این است که مصنوعات طلا را جایگزین طلاهای آب شده کنند. امروز هم می‌گوییم چنانچه مردم پس‌اندازی دارند مصنوعات طلا بخرند و از صنعت طلا حمایت کنند. البته فرقی بین طلا و سکه وجود ندارد اما مردم بدانند که هیچ‌گاه از خرید مصنوعات طلا ضرر نخواهند کرد؛ چرا که حداقل از مصنوعات طلا به عنوان زینت در مجالس استفاده می‌کنند.

محمدولی در ادامه گفت: هفته گذشته قیمت سکه کانال چهار میلیون تومان و طلا هم کانال ۴۰۰ هزار تومانی را شکست و باعث شد قیمت طلا تا حدودی ارزان شود. در این هفته هم انتظار می‌رود قیمت سکه و طلا هم بین چهار تا شش درصد ارزان شود. در حقیقت نوسان آزاردهنده‌ای در قیمت سکه و طلا دیده نمی‌شود و مردم می‌توانند با خیال آسوده‌تری به خرید طلا اقدام کنند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *