با متخلفان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به شدت برخورد می‌شود

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین ذوالفقاری رئیس کمیته اجتماعی – انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار کرد: ۴۰ روز است که کشور با کرونا درگیر شده و تمام توصیه‌ها و هشدار‌های لازم داده شده است و تا زمانی که همه مردم مشارکت نکنند زنجیره کرونا قطع نخواهد شد.

ذوالفقاری گفت: در طول این مدت ۷۰ درصد مردم به هشدار‌ها توجه کردند، اما تعدادی هم عادت‌های گذشته را ترک نکرده اند.

رئیس کمیته اجتماعی – انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: در طرح جدید، مسافرت محدود می‌شود و اجازه سفر داده نمی‌شود و مسافرانی که به هر دلیلی رفته اند باید سریع برگردند.

ذوالفقاری گفت: بیش از ۶۵ درصد مسافرت هوایی، ریلی و زمینی کاهش پیدا کرده است، اما حمل و نقل و بار انجام می‌شود و مشکلی در تامین مایحتاج مردم وجود نخواهد داشت.

وی افزود: اصنافی که در تامین مایحتاج مردم نقش دارند تعطیلی ندارند؛ بنابراین مردم نباید از تامین نیاز‌های ضروری خود نگرانی داشته باشند.

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: فعالیت ادارات دولتی بر اساس بخشنامه معاونت ریاست جمهوری و به شکل دورکاری است و آن بخش که ضرورت به حضور دارند نیز باید با یک سوم نیروی انسانی فعالیت کنند.

وی گفت: برگزاری هرگونه مراسم اعم از رسمی و غیررسمی که منجر به تجمع افراد و موجب انتشار بیماری شود ممنوع است.

ذوالفقاری افزود: در این طرح همچنین با سوالاتی مواجه شدیم مثل چگونگی فعالیت برخی صنایع مثل صنعت چاپ، که این موارد تا فردا ظهر تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با اشاره به شیوع شایعاتی درباره تعطیلی جایگاه‌های بنزین افزود: جایگاه‌های پمپ بنزین در هیچ شرایطی تعطیل نخواهند شد.

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: به اصنافی که مجوز فعالیت داده شده است محدودیت زمانی ندارند بلکه می‌توانند در بیشترین زمان ممکن به فعالیت خود ادامه دهند.

ذوالفقاری گفت: در صورتی که رانندگان تخلف کنند تا یک ماه خودرو آن‌ها توفیق و ۵۰۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد و همچنین اصنافی که از این مقررات تخلف کنند، یک ماه محل کسب آن‌ها بسته خواهد شد.

فروشگاه‌های زنجیره ای، جایگاه پمپ بنزین، دارو و مواد غذایی نباید تعطیل شوند

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت هم گفت: محدودیت‌ها برای تردد غیرضرور مردم است و شامل خدمات ضروری مثل میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و داروخانه‌ها نمی‌شود.

حسین مدرس خیابانی افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی نباید به تولید کشور آسیب بزند و تمام کارخانه‌هایی که کالای ضروری تولید می‌کنند؛ باید شیفت‌های اضافی در نظر بگیرند.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: برای برگشت به شرایط عادی باید تمام اصناف و مردم همکاری کنند تا این بیماری مهار شود.

آقای مدرس خیابانی گفت: تعطیلی بخشی از اصناف غیر ضرور اعلام شده است و اگر رعایت نشود حتماً با ان‌ها برخورد می‌شود.

وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره ای، جایگاه پمپ بنزین، دارو و مواد غذایی در طرح فاصله اجتماعی فعالیت می‌کنند و نباید تعطیل شوند.

کاهش ۵۰ درصدی تردد در روز پنج‌شنبه

رئیس پلیس راه راهور ناجا هم گفت: مطالبه مردم محدودیت ترافیکی بود و مردم در روز اول این طرح همکاری کردند و تعدادی که از این طرح تعدی کرده بودند اعمال قانون شدند.

سردار حسینی افزود: روز گذشته ۵۰ درصد کاهش تردد داشتیم، اما با اعمال طرح فاصله اجتماعی آمار بشدت کاهش داشته است و به صورت تقریبی حدود ۱۵ درصد از روز گذشته کاهش تردد خواهیم داشت.

وی گفت: کارمندان در حال تردد از اجرای این طرح نباید نگرانی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *