معرفی بهترین فضاهایی ذخیره سازی ابری رایگان

رسانه کلیک – امروزه بیشتر کاربرانی که دغدغه‌ امنیت یا دسترسی همیشگی به فایل‌های خود دارند، به سرویس‌های ابری روی می‌آورند. بنابراین، آشنایی با این سرویس‌ها ضروری است.

سازمان ها اغلب در مورد بهترین راه برای ایمن نگه داشتن پرونده ها و سیستم های خود، اقدامات پیشگیرانه زیادی انجام می‌دهند. استفاده از فضای ابری مهم‌ترین راهکار برای بازیابی و دسترس سریع‌تر به اطلاعات است.

بیشتر ارائه دهندگان خدمات ابری، به مشتریان خود امکان دسترسی اختصاصی به داده‌ها و اطلاعات را در زمان و مکان را می‌دهند. همچنین نکته مهم در استفاده از فضاهای ابری محافظت و ایمن سازی اطلاعات، پشتیبانی ساده، دسترسی سریع و ایجاد حس آرامش و اطمینان به کسب‌وکارهاست.

در ادامه با معرفی بهترین فضاهایی ذخیره سازی ابری رایگان همراه ما باشید:

۱. دراپ‌باکس (DropBox)

دراپ‌باکس به عنوان اولین سرویس‌ ابری جهان، در ابتدا تنها دو گیگابایت فضای رایگان در اختیار مشترسان خود می‌گذارد اما می‌توانید با لینک کردن دراپ‌باکس به صفحات اجتماعی و دعوت از دوستان، این مقدار را تا ۱۶ گیگابایت افزایش دهید.

ویژگی‌های تجاری دراپ‌باکس این امکان را به کاربران می‌دهد که در یک کار مشترک سهیم باشند؛ به علاوه، ویژگی‌های پیشرفته‌ای نظیر بازیابی فایل یا نسخه‌بندی نیز فراهم شده است. قیمت حساب‌های تجاری دراپ‌باکس از ۱۲.۵۰ دلار برای هر کاربر در ماه شروع می‌شود. همچنین امکان استفاده‌ آزمایشی رایگان به مدت ۳۰ روز وجود دارد.

۲. گوگل درایو (Google Drive)

گوگل درایو انتخاب طبیعی دارندگان دستگاه‌های اندرویدی است؛ چرا که این سرویس به‌صورت پیش‌فرض با دستگاه‌های اندرویدی یکپارچه شده است؛ اما به دلیل فضای ذخیره‌سازی زیادی که گوگل به‌صورت رایگان در اختیار می‌گذارد، ممکن است کاربران پلتفرم‌های دیگر نیز به آن گرایش پیدا کنند. همچنین امکان ذخیره‌ عکس‌ها با رزولوشن بالا توسط اپلیکیشن متممی به نام گوگل فوتوز وجود دارد و می‌توانید از مجموعه‌ کامل آفیس اختصاصی گوگل موسوم به جی سوییت نیز بهره‌مند شوید.

نکته‌ منفی در مورد گوگل درایو این است که کار با محیط کاربری وب‌سایت آن چندان ساده نیست. البته کاربران ویندوز و مک می‌توانند جهت استفاده‌ آسان، اپلیکیشن دسکتاپ گوگل درایو را دانلود و نصب کنند.

۳. وان درایو (OneDrive)

وان درایو که پیش‌تر به اسکای‌درایو شهرت داشت، در فایل اکسپلورر ویندوز ۱۰ درونی‌سازی شده است. این یعنی نیازی به دانلود برنامه‌ مجزا نیست و در صورت استفاده از ویندوز ۱۰ می‌توانید مستقیما از آن بهره‌مند شوید. این موضوع کار را برای کاربرانی که دستگاه خود را به جدیدترین نسخه‌ سیستم‌عامل به‌روزرسانی کرده‌اند بسیار ساده می‌کند.

اپلیکیشن فوتوز مایکروسافت نیز می‌تواند از وان‌درایو برای همگام‌سازی تصاویر در دستگاه‌های مختلف استفاده کند. اپلیکیشن این سرویس برای پلتفرم‌های اندروید، آی‌او‌اس و مک نیز موجود است.

۴. آی کلود (iCloud)

آی‌کلود مخصوص کاربران اپل است. اگر می‌خواهید از محتویات آیفون خود در آی‌کلود نسخه‌ پشتیبان تهیه کنید، به فضایی بیشتر از ۵ گیگابایتی که اپل به‌طور رایگان در اختیار می‌گذارد نیاز خواهید داشت؛ اما در مقایسه با رقبا، قیمت‌های آی‌کلود بسیار معقول هستند.

اپلیکیشن مک فایندر درایو آی‌کلود را که فایل‌ها در آن ذخیره می‌شوند، درونی‌سازی می‌کند. اسنادی که در مجموعه‌ iWork ساخته می‌شوند در آی‌کلود ذخیره می‌شوند و از طریق دستگاه‌های مختلف قابل دسترسی خواهند بود. کاربران ویندوز نیز می‌توانند با استفاده از کلاینت رسمی آی‌کلود فایل‌های خود را با این درایو همگام‌سازی کنند و از طریق برنامه‌های iWork موجود در وب‌سایت آی‌کلود به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

۵. پی‌کلود (Pcloud)

پی‌کلود اگرچه محدودیت پهنای باند دارد اما برای حجم فایلی که ذخیره می‌کنید محدودیتی نیست و می‌توانید هر فایل چندرسانه‌ای سنگینی که می‌خواهید، با پی‌کلود همگام‌سازی کنید.

این سرویس برای تمام پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل در دسترس است و امکان لاگین از وب‌سایت شرکت نیز وجود دارد. این شرکت در کشور سوییس ثبت شده است که قوانین حریم خصوصی محکمی دارد. با این وجود، برای بهره‌مندی از امنیت بیشتر می‌توانید با پرداخت ۳.۹۹ دلار در ماه تک‌تک فایل‌های خود را رمزنگاری کنید و روی آن‌ها پسورد بگذارید.

۶. آمازون درایو (Amazon Drive)

آمازون درایو یکی از بخش‌های بزرگ تجارت آمازون است. در گذشته این سرویس آمازون در برابر رقبا حرف زیادی برای گفتن نداشت؛ اما امروزه اوضاع فرق کرده است. در صورتی که کاربر آمازون پرایم باشید، می‌توانید تعداد نامحدودی عکس و ۵ گیگابایت ویدیو، موزیک و … را ذخیره‌یابری کنید.

آمازون درایو از آی‌او‌اس، اندروید، ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند و برای هر یک اپلیکیشن اختصاصی دارد. همچنین یک اپلیکیشن اختصاصی دیگر به نام پرایم فوتو دارد که مخصوص همگام‌سازی عکس‌ها طراحی شده است.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *