طرح رونق تولید در استارتاپ ها

رسانه کلیک – طرح ”جهش تولید دانش بنیان‌ها” که با هدف رفع موانع پیش روی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور در کمیسیون صنایع مجلس در دست بررسی است، باعث رونق تولید استارتاپ ها خواهد داشت.

به نقل از خبرگزاری مهر، رضا تقی پور انوری، با اشاره به اینکه طرح «جهش تولید دانش بنیان ها» مربوط به حمایت از استارت‌آپ ها و کسب و کارهای نوین دانشی است، ادامه داد: این طرح توسط نمایندگان در مجلس مطرح شده است تا فعالیت استارت‌آپ ها شکل قانونی به خود بگیرد و با ضوابط و مقررات بتوانند به راحتی در کشور فعالیت کنند.

وی گفت: این طرح با هدف کاهش قوانین دست و پا گیر فعالیت استارت‌آپ ها تهیه شده تا به فعالیت این کسب‌وکارها و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و فناوری محور سرعت بخشد.

تقی پور با تاکید بر اینکه پایه و اساس کسب و کارهای استارت‌آپی فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: این طرح امروز یکشنبه در کمیسیون صنایع مجلس به بحث گذاشته می‌شود و پس از دریافت نظرات و موافقت نمایندگان، طرح اعلام وصول شده تا مراحل تبدیل شدن به قانون را بگذراند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمایت از استارت آپ ها در راستای تحقق شعار جهش تولید انجام می‌شود چرا که ما معتقدیم این شعار در بخش دانشی کشور که دارای خدمات و تولیدات دانش بنیان و فناوری محور هستند محقق می‌شود. چرا که پتانسیل‌های رسیدن به این هدف، در این حوزه دیده می‌شود.

وی گفت: طرح حمایت از رونق تولید در استارتاپ ها و کسب و کارهای دانش بنیان  فضای مجازی در راستای تحقق شعار جهش تولید، با هدف تسهیل فعالیت این کسب و کارها، ایجاد اشتغال و سرعت بخشی و رونق آنها در دست بررسی است. این کسب‌وکارها با کمترین سرمایه و با بیشترین بازده و بهره‌ وری می‌توانند در جهش تولید نقش آفرینی کرده و محصولات با کیفیت تولید کنند.

تقی پور خاطر نشان کرد: در این طرح تکالیفی برای وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپی دیده شده است.

منبع

Author: admin