ربات Robovie افراد را به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دعوت می کند

رسانه کلیک – ربات Robovie ژاپن، افراد حاضر در فروشگاه را به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تشویق کرده و آن ها را در خرید محصول یاری می کند.

ربات ژاپنی Robovie که اخیرا در برخی فروشگاه های بزرگ شهر اوساکا آماده به کار شده، نکات بهداشتی در خصوص COVID-19 را به خریداران یادآوری کرده و آن ها را به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تشویق می کند. هدف از انجام این کار کاهش شیوع این بیماری مرگبار در بین مردم است.

ربات Robovie توسط یک شرکت رباتیک برجسته به نام ATR ساخته شده و علاوه بر موارد فوق، خریداران را به بخش های مختلف فروشگاه راهنمایی می کند. این ربات به وسیله دوربین قدرتمند، فناوری پرتو لیزر سه بعدی و هوش مصنوعی خود قادر است تا چهره افراد و فاصله آن ها از یکدیگر شناسایی کرده و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، تذکرات لازم را به آن ها بدهد.

به کارگیری این ربات بامزه در فروشگاه را می توان یک واکنش خلاقانه به مشکلات ناشی از همه گیری کرونا به شمار آورد. اینطور که به نظر می رسد شرکت های فناوری هنگام بروز چالش های جدید راهکارهای متعددی را در آستین خود دارند. البته کمپانی ATR اعلام کرده که Robovie در حال حاضر به صورت آزمایشی به خدمت گرفته شده و این روند تا یک ماه دیگر نیز ادامه دارد.

ژاپن تا کنون بیش از 120 هزار مورد مبتلا به COVID-19 گزارش کرده که در این میان 2000 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. با توجه به اینکه ژاپن فاصله کمی با چین دارد، می توان گفت که عملکرد این کشور برای مقابله با ویروس به طور چشمگیری بهتر از سایر مناطق بوده است. انطباق با پروتکل های پیشگیری از جمله زدن مداوم ماسک در مکان های عمومی، رعایت فاصله اجتماعی و دیگر اقدامات بهداشتی را می توان از رموز موفقیت ژاپنی ها دانست.

با این حال مقامات کشور دست از کار نکشیده و به فکر روش های جدید و نوآورانه برای مقابله با بیماری هستند؛ چراکه با شروع فصل سرما، افراد عمده وقت خود را در مکان های سربسته سپری خواهند کرد و احتمال فرا رسیدن موج دوم بیشتر از همیشه است.

استفاده از ربات های هوشمند در شرایط کنونی بسیار امیدوار کننده است. همانطور که می دانید این ربات ها در مراکز بهداشتی و بیمارستان های ژاپن نیز نقش عمده ای را در یاری رساندن به بیماران و کمک به کادر پزشکی داشته اند.

البته موارد استفاده ربات ها در ژاپن تنها به عرصه بهداشت ختم نمی شود. ماه ژوئن بود که عوامل اجرایی 20 ربات چیرلیدر را به زمین بازی بیسبال راه دادند تا اعضای تیم Softbank Hawk و Rakuten Eagles را تشویق کند. ربات انسان نمای Pepper نیز در جمع آن ها حضور داشت.  

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *