فیسبوک بخش‌های خدمات مشتریان و چت‌بات استارتاپ Kustomer را خرید

رسانه کلیک – کمپانی فیسبوک در آخرین خرید خود، خدمات مشتریان و چت‌بات استارتاپ Kustomer را خریدار کرد تا به این وسیله ضمن کمک به توسعه این استارتاپ بتواند خدمات فروش آنلاین پلتفرم‌های خود را ارتقا ببخشد.

فیسبوک به تازگی آخرین خرید خود را با خرید استارتاپ Kustomer به اتمام رسانده است. نرم افزار Kustomer  یک رابط تک صفحه‌ای برای مشاغل ایجاد می‌کند تا بتوانند مکالمات آنلاین خود را با مشتریان مدیریت کنند و برخی از تعاملات را با کمک چت‌بات‌ها به صورت خودکار انجام دهند.

فیس بوک شرایط مالی این معامله را فاش نکرد،  با این حال، طبق گزارش وال استریت ژورنال، ارزش این شرکت تقریباً 1 میلیارد دلار در این معامله تخمین زده شده است. این خرید در حالی صورت می‌گیرد که فیسبوک اصرار زیادی برای خرید آنلاین کاربران خود دارد. این غول شبکه‌های اجتماعی اخیراً قابلیتی را با نام Shops در پلتفرم‌های خود راه اندازی کرده است که به مشاغل اجازه می دهد صفحات فیس بوک و اینستاگرام خود را به ویترین فروشگاه‌های آنلاین تبدیل کنند.

همچنین اخیراً رابط اصلی اینستاگرام را دوباره طراحی کرده تا یک برگه اختصاصی خرید به این شبکه اجتماعی اضافه کند. در مورد آینده ستارتاپ Kustomer ، به نظر می‌رسد که فیسبوک می‌تواند کمک شایانی به توسعه این شرکت کند. صاحبان Kustomer در رابطه با این خبر گفتند: “فیسبوک قصد دارد با تأمین منابع مورد نیاز برای مقیاس بخشیدن به تجارت خود، بهبود و نوآوری در ارائه محصولات خود، و لذت بردن مشتریان از تجربه کار با پلتفرم‌های این شرکت، از فعالیت های Kustomer پشتیبانی کند.”

فیس بوک همچنین به طور گزیده درباره این خبر می‌گوید که مشاغل برای مدیریت ابزارهای ارتباطی آنلاین خود مجبور نیستند به Kustomer روی بیاورند. “ما می خواهیم مشاغل در هر اندازه و در همه صنایع ارزش پیام رسانی را کشف کنند – و بدانند داشتن یک اکوسیستم شراکت زنده در ارائه گزینه‌های مناسب برای مشتریان بسیار مهم است.” همانطور که وال‌استریت ژورنال نیز اشاره کرد، فیس بوک با انجام معاملات پر هیاهو بیگانه نیست، زیرا در طول 16 سال سابقه خود بیش از 100 شرکت و استارتاپ را خریداری کرده است.

دو تا از معروف ترین خرید این شرکت مربوط به خرید اینستاگرام با قیمت یک میلیارد دلار در سال 2012 و خرید واتس اپ با قیمت 19 میلیارد دلار در سال 2014 اشاره کرد. این خرید‌ها تأثیر چشمگیری در چشم‌انداز اینترنت داشته است. هرچند همین خریدها اخیراً این شرکت را در کانون توجه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا قرار داده است و در اوایل سال  این کمیسیون از تحقیقات ضدانحصاری در رابطه با فیسبوک، اپل، آمازون و گوگل خبر داد.

منبع engadget

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *