استفاده از ربات ضدعفونی کننده ال جی در مدارس و بیمارستان ها

رسانه کلیک – کمپانی ال جی به تازگی از یک ربات ضدعفونی کننده رونمایی کرده که با استفاده از لامپ های UV-C خود می تواند جرم ها و میکروب ها را از شعاع یک متری نابود کند.

غول تکنولوژی کره جنوبی به تازگی از یک ربات ضدعفونی کننده رونمایی کرده که هدف آن، کمک به کنترل انتشار ویروس کویید-19 است. همانطور که می دانید، موج دوم پاندمی کرونا در کشورهای مختلفب آغاز شده و نیاز به انجام اقدامات پیش گیرانه، نظیر استفاده از ماسک بینی و رعایت فاصله اجتماعی را بازگردانده است.

ربات ضدعفونی کننده ال جی به منظور کمک به بررسی انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از آن ساخته شده، که مجهز به دو لامپ UV-C در دو طرف خود است. طبق گفته های ال جی، لامپ UV-C دارای طول موج انتشار بین 100 تا 280 نانومتر بوده و جرم ها و میکروب ها را به طور موثری از بین می برد. این کمپانی همچنین اعلام کرده که طبق آزمایش های کانفورمیتی (یکی از مراکز تحقیقات ملی کره) لامپ UV-C با اثربخشی 99.9 درصد می تواند باکتری های کولیفرم و استافیلوکوکوس اوورئوس را از شعاع یک متری نابود کند.  

قد ربات ضدعفونی کننده ال جی 160 سانتیمتر بوده و از فناوری حرکت خودمختار بهره می گیرد تا بدین ترتیب، بتواند از بین موانع عبور کند. این ربات برای ضدعفونی کردن نواحی و اشیاء قابل دسترس طراحی شده است. کمپانی LG قصد دارد تا از ربات های ضدعفونی کننده خود در مکان هایی استفاده کند که شامل فضاهای مجزا و مستقل می شوند، نظیر بیمارستان ها و مدرسه ها.

طبق گفته های ال جی، اکنون که ضدعفونی کردن اشیاء به سبب پاندمی کویید-19 از اهمیت بالایی برخوردار شده، ربات های جدید می توانند به بهترین شکل ممکن به کارمندان بهداشتی کمک کرده و از زحمات آن ها بکاهند.

ناگفته نماند که ال جی در حال ساخت نسخه دیگری از ربات ضدعفونی کننده خود بوده که به جای لامپ UV-C، از اسپری حاوی مواد ضدعفونی کننده برای کشتن میکروب ها و جرم ها استفاده می کند. این نسخه بیشتر برای مکان هایی با نواحی بازتر به کار می آید، مثل دفاتر و اداره ها، رستوران ها، ایستگاه های حمل و نقل و غیره. غول تکنولوژیکی کره ای قصد دارد تا به زودی در مراسم COEX از ربات ضدعفونی کننده خود رونمایی کند.

چین توانسته با کمک ربات های پیشرفته، ویروس کرونا را مهار کند. تا کنون ربات های متعددی، از ربات های ضدعفونی کننده و پرستار گرفته تا ربات‌های مشاور و حمل و نقل، برای مبارزه با این بیماری و جلوگیری از انتشار آن مورد استفاده قرار گرفته اند.

منبع gizmochina

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *