چرا مردم خودرو نمی‌خرند؟

سارا صفاری: در حالی که تعطیلی دو هفته‌ای شهرها به دلیل مهار کرونا بر رکود بازار پرنوسان خودرو تاثیر گذاشته، با پایان یافتن تعطیلات نیز قیمت خودرو روند کاهشی را در پیش گرفته است و به گفته نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، ظرف سه روز اخیر نمایشگاه‌داران، خودرویی نفروخته‌اند که بخواهند قیمت رسمی پراید و پژو ۲۰۶ را اعلام کنند و این نشان از کاهش قیمت‌ها به ویژه پراید که زمانی ارزان‌ترین خودرو داخلی محسوب می‌شد را دارد. خودرویی که با نامش عناوین پرفروش‌ترین، ناامن‌ترین و مرگ آفرین را در میان خودروهای ساخت داخل یدک می‌کشد اکنون تهیه آن برای هر خانواده ایرانی با درآمد متوسط به چالشی تبدیل شده است و به آسانی میسر نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، از دیگر سو عرضه‌های لاتاری مانند خودروهای داخلی از جانب کارخانه‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو و هجوم ثبت نام مردم برای آزمودن بختشان، بدعهدی کارخانه‌ها در تحویل محصولات ثبت نامی و از سوی دیگر، کسادی بازار نمایشگاه‌داران،‌ خودروهای دپو شده وارداتی در گمرکات کشور و عدم واردات خودروهای خارجی ، خودرو را از یک کالای مصرفی به کالایی رانتی، تجاری، سرمایه‌ای و با قیمتی سلیقه‌ای تبدیل کرده است.

درحالی که نظرات، بسیاری از مخاطبان تجارت‌نیوز بر تشویق مردم به نخریدن تا زمان ارزان شدن خودرو تاکید دارند، اما برخی نیز بر این باورند اگر اقدام به خرید خودرو و یا ثبت نام آن نکنند خودرو باز هم گران‌تر می‌شود و این آینده گنگ تنها برای یکی از کالاهایی است که می‌تواند بخشی از نیازهای فرد یا خانواده‌ای را مرتفع کند.

در ادامه نظرات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانیم:

«مردم عزیزم، مردم آگاه، بیاید به همه ثابت کنیم ما شعور داریم و می‌فهمیم، تنها کاری که می تونیم کنیم نخریدنه، بیاید همه دست به دست هم بدیم نخریم، نخریم، نخریم تا روسیاه بشن کسانی که تیلیاردها تومن از پول منو شمایی که با بدبختی پول درمیاریم به جیب بزنن»

«از ماست که برماست. لطفا مردم عزیز کمی تحمل بفرمایید. اگر ماشین گران نخرید مجبور می‌شوند قیمت‌ها را پایین بیارن. وگرنه پراید ارزش نداره ۱۰۸ میلیون پول بی‌زبان را بدیم یک قوطی حلبی. قدری صبر داشته باشید اگر همه ما متحد باشیم ان شاءالله به یاری خداوند همه صاحب خودرو با قیمت مناسب می شویم.»

خواب زمستانی خودرو

«فعلا خودرو توی خواب زمستونیه. تا چند وقت دیگه بیدار میشه. اون زمان کلی هم میره روی این قیمت‌ها. قیافه اونایی که میگن نخرید اون موقع دیدنیه»

«سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور که به دستور دولت، دلال و تولید کننده‌های ماشین، سلیقه‌ای قیمت می‌دن تا هرج و مرج درست کنند و فکر طبقه پایین جامعه که زورشون نمی‌رسه وسیله بخرند را نمی‌کنند، مقصرند. فقط کافیه چند سال درب‌های کشور باز بشه تا ماشین‌های ژاپنی وارد بشه بدونه گمرکی اون وقت پراید و مثل پیکان باید بذارند کنار برای تماشای نسل‌های آینده»

گرونی دوس داریم!

«دوستان چرا خودتونو اذیت می‌کنید. پراید اگه بشه ۴۰ میلیون هیچ‌کسی نمی‌خره ولی اگه فردا بگن شده ۲۰۰ میلیون همه صف می‌کشن واسه خریدش خصلت ما ایرانیا همینه گرونی دوس داریم»

«اون کسی که اونقدر مایه داره که به مداد رنگی ۷۰ و خورده ای میلیون پول بده به نظر تو روی پراید تف می‌ندازه ؟؟؟؟؟ پراید فقط ماشین کارگر بدبخته که اون هم با این قیمت‌ها هیچ وقت پراید نمی تونه بخره، چون کارگر مثل شما دلال‌ها سر بقیه کلاه نمی ذاره و پول مفت درنمیاره عرق می‌ریزه، نمی‌خوره، نمی‌پوشه روز خوش نمی‌بینه، مسافرت و عیش و نوش و خوشی نداره، عید نداره، اینطوری یکم پول که پول خورد مسئولان و آقازاده هاشون هم نیست رو بلکه با کمی هم وام جور بکنه که اونم دلش نمیاد بده به یک پراید اوراقی که ضایعات هم بحساب نمیاد. اگر همین پرایدهای مدل پایین رده خارج رو به همین خودروسازها برگردونی بیشتر از ۱۰ تومن نمی‌خرند …دلالا فکر نکنید خیلی زرنگید …»

«مردم خونه که نمی‌تونن بخرن حداقل یه کاری کنید پراید حلبی بشه ۱۵ تا ۲۰ میلیون حداقل یه دلخوشی داشته باشیم»

«کسی ماشین نمی‌خره برای خودتون هی قیمت بدید. پول ما کجا بود تمام فکر و ذکر ما اینه چجوری زمستون رو رد کنیم از گشنگی نمی‌ریم»

«وقتی گرانی میشه توان خرید میاد پایین، همه ضرر می‌کنند چه نمایشگاه‌دار چه خریدار، مگه می‌تونیم بخریم که خواهش کنیم نخرید نخرید. والله من خودم توان تعویض خودروام را ندارم چه برسد بخرم.. اصلا این قیمت‌ها با درآمدمان همخوانی ندارد»

….از اینجا برم

«بیست سالمه از درسم گذشتم، رفتم دنبال کار سه سال کارکردم، اون موقع پراید ۱۸میلیون بود من حقوقم 45 هزارتومن هرروز کارکردم به امید این که پولم ۱۸میلیون بشه بتونم ماشین بخرم. من یه میلیون کار می‌کردم پراید ۵ میلیون می‌رفت بالا ، منه جوون نه درس خوندم نه کارکردنم برام سودی داشت الانم میگن باید بری سربازی رفتم میگن چرا دو سال دیر اومدی شش ماه اضافه خدمت نوشتن برام. پایان خدمت به دردم نمیخوره فقط بخاطر این میرم ک بتونم پاسپورت بگیرم ازاینجا برم همین»

آخرین اخبار درباره بازار خودرو را در صفحه خودرو دنبال کنید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *